Thursday, January 28, 2010

MAHU JADI PM: KU LI-ANWAR HILANG AKAL


Cuma dua tokoh politik yang bercita-cita besar menjadi Perdana Menteri Malaysia, akhirnya ditolak oleh takdir Allah s.w.t. Kedua-dua tokoh itu adalah Ku Li dan Anwar Ibrahim.

Sebenarnya kedua-dua tokoh ini, apabila gagal untuk melempiaskan cita-cita kemaruk untuk jadi Perdana menteri sudah manjadi sasau dan hilang akal.

Ku Li yang disingikirkan oleh Tun Mahathir (orang yang diredai Allah s.w.t) untuk terus kekal menerajui malaysia lebih 22 tahun, kini hidup dalam agauan buruk setiap malam.

Hilang akal dan meracau Ku Li tidak pernah sudah. Bila Keluar dari Umno dan menubuh parti Semangat 46 begitu liar dan mencarut menuduh Tun Mahathir bermacam-macam. Pelbagai propaganda dirancang untuk menghancur kekuatan politik Melayu islam, malah berusaha untuk memusnahkan ekonomi Malaysia.

Kepada pengikut Ku Li yang fanatik ketika itu, tanpa Ku Li ekonomi malaysia akan hancur. Ku Li ada pakar ekonomi yang maha hebat, tidak ubah kata-kata indah Nik Aziz Nik Mat kepada husam Musa yang cukup hebat merancangn ekonomi kelantan.

Akhirnya, Tun Mahathir membuktikan tanpa Ku Li ekonomi malaysia tetap bangkit bsebegitu hebat, malah kekuatan politik Melayu tidak seincipun tergugugat.

Dulu Ku Li begitu beria-ia bercakap bahawa 'kalau dia gila pun, dia tidak akan menyertai semula Umno. Hidup matinya bersama S46.'. Kketika Ku Li bercakap berdegar-degar itu, akhirnya -kentuk terkeluar tahi juga. Tahi itu pula di makannya apabila membubar S46 dan kembali ke pangkuann Umno semula , malah di zaman Tun Mahathir berada d puncak kejayaan politik dan ekonomi.

Sekali lagi Ku Li yang suka cakap besar ini dipermainkan oleh Mahathir tanpa sedar apabila diberi peluang untuk merampas Kelantan, kononnya hanya Ku Li yang mampu menewaskan Pas di kelantan.

Sebenarnya, ku Li yang menghuru harakan rakyat kelantan kerana sikap emosi bodoh yang tidak bioleh menerima kekalahan dalam hidupnya. Apakah kerana Ku Li darah raja, dia tetap akan jadi raja dan tidak boleh menerima kekalahan.

ketika orang bercakap termasuk almarhum ayahnda ku sendiri bahawa - Ku Li anak raja berjiwa rakyat, saya tidak boleh menerima keran ku Li sebenarnya berjiwa ego yang tidak boleh menerima suara rakyat.

Setiap kali kepimpinan utama negara bertukar, nama Ku Li tidak pernah tertinggal untuk ditabal menjadi Perdana Menteri. Sebenarnya, orang gila akan sentisa dimomok begitu asal jiwanya puas dan orang akan sentiasa bercakap tentang dirinya.

Semalam, di Stadium Sultan Muhamad ke1v, Kota Bharu sekali lagi Ku Li seakan menjadi pujaan rakyat kelantan apabila lebih 20,000 rakyat dikalangan Pas seluruh kelantan berhimpun untuk mendegar suatu keyaaan yang sudah diduga dari Ku Li.


Apa dia : - 'Royolti minyak sememangnya layak diterima oleh kelantan, bukan wang Ehsan. memang patut jika kerajaan kelantan menolak".

Sebenarnya, jika oran gmengikut sepak terajang pilitik Ku Li, sebelum dia bercakap kita sudah tahu hujung jatuhnya. Tidak terkejut langsung jika Ku Li bercakap begitu kerana penghujung hayat politiknya sudah tiba, malah hujung nyawa pun seakan tidak terlalu jauh.

Apakah, Ku Li sudah boleh tiduiru lena dengan penjelasannya di Stadium Sultan Muhamad ke-lV. Apakah, jika Ku Li turun atas nama Perdana Menteri malaysia malam tadi, Ku Li Akan bercakap perkara yang sama.

Hakikatnya, politik dendam Ku Li tidak pernah berakhir sekali nywanya masih ada. Impian besarnya untuk jadi perdana menteri tidak tercapai dengan setiap saat masih menghitung hari.

Mimpi lagi kah Ku Li. Mungkin bermimpikah lagi dia kerana atas nama Ku Li stadium Sultan Muhamad penuh terisi dengan rakyat, lalu bercakap sampai soal negeri yang bersekutu atas nama persekutuan pun kena masing-masing kaji.

Cara Ku Li bercakap itu, sekakan semua negeri di malaysia ini agar berdiri sendiri atau memerdekakan diri dari malaysia. Akhirnya malaysia hanya akan tinggal nama.

Cerita apa sebenarnya yang Ku Li cuba bawa selepas keluar dari pertapaaan sebegitu lama kerana kecewa selepas mahathir tidka melantiknya menjadi Perdana menteri, kemudia pak Lah pula melupakan impian Ku Li kerana mengisytihar anak Tun Razak pula jadi perdana Menteri.

Sebenarnya, dari riak dan cara Ku Li bercakap malam tadi - jelas kebencian kepada kerajaan Pusat begitu besar. kebencian kepada Umno khususnya tidak pernah mati.

TIDAK MUSTAHIL kalau sekali lagi Ku Li akan membuat pengisytihan LEBIH BESAR -"KELUAR DARI UMNO' menjelang pilihanraya umum ke-13. Tunggu dan lihat sendiwara Ku Li yang tidka pernah kesudahan. Ku akan buat keranan merasakan kedudukannya diperlimen gua Musang juga tergugat kerana setiap kali pilihanraya mejoriti undi Ku Li semakin berkurangan.

Ku Li memang tidak boleh terima kepimpinan Dato' Mustapha Muhamad dalam Umno Kelantan. Justeru itu, Ku Li mula menunjukkan - wajah sebenar - sebelum satu keputusan terakhir keluar Umno di buat.

Sikap Ku Li tidak ubah seperti Anwar yang sudah lama hilang akal apabila disingkir dari jawatan Timbalan perdana Menteri. Anwar juga bercita-cita besar memupuk pengaruh dalam Umno untuk menjadi Perdana Menteri.

ingatlah, Allah s.w.t lebih mengetahui siapa yang lebih layak untuk memimpin Malaysia. Kini, Anwar sudah terlalu jauh merancang untuk menghuru-harakan politik Malaysia dan menghancurkan perpaduan Melayu Islam.

Anwar lebih mengetahui bahawa keupayaan untuk menjadi Perdana meneteri semakin mengecil dan terhakis. Dari tidak boleh menjadi Perdanan Menteri adalah lebih baik buat huru-hara dan menghancurkan ekonomi negara ini.

Kemuslihatan Anwar menyokong Gereja Krisitian dalam isu Kalimah Allah buat dari hati naluri keislaman sejati, tetapi lebih kepada ingin mencetus huru hara di kalangan masyarakat. Anwar lebih rela negara ini terbakar demi untuk memuaskan nafsu serakahnya.

Allah s.w.t lebih tahu bahawa pemimpin kaki liwat yang pernah di hapuskan di zaman Nabi Lut a.s tidak layak untuk memimpi umat islam Malaysia yang begitu kuat berpengang teguh kepada susila mulia ajaran Islam.

hakikatnya, umat islam di malaysia yang begitu memelihara 'to'mahni'nah' kehalusan ajaran islam, berbanding beberapa negara lain sekalai pun bertaut dalam mazahab Sunah Wal Jama'ah.

Cara umat Islam beribadat jelas ada kelainan dari umat islam negara lain, sebab itu umat islam malaysia yang mengerjakan ibadah haji sering mendapat pujian pemerintah Arab Saudi.

Justeru itu, kepada umat islam di malaysia - kalimah Allah - terlalu suci untuk dikongsikan dengan ajaran agama lain yang sudah jelas dan tegas di sebut dalam wahyu Allah sebagai KAFIR kerana menolak seruah Nabi Muhamad s.a.w atas perintah Allah s.w.t.

Sebenarnya, bukan Anwar tidak tahu, bukan pemimpin pas tidak tahu. Tetapi kerana ingin menjaga hati DAP yang berada di belakang Gereja Katolik, mereka sanggup menjadi munafik dan dengan mudah mahu menjual kesucian kalimah Allah demi kepentingan politik peribadi.

Anwar dan Pas sudah mula merasi akan kalah besar dalam piliharaya umum ke-13 nanti gara-gara mempertahankan Kalimah Allah. Qo'do akan akan menghimpit mereka dan terlalu sukar untuk berpatah balik.

Anwar bukan manusia hebat, cuma bernafsu rakus. Anwar adalah manusia pengecut kerana takut untuk berdepan dengan dakwaan Saiful Bukhari yang menuduh diliwat oleh Anwar. Ingat, anjing yang kalau diajar makan tahi, sekali sekala akan tetap makan tahi.

Kepada umat Islam yang tidak mahu terus tertipu, ambillah Al-quran terjemahan dan kaji apakah sebenarnya seruan Allah s.w.t kepada ahli-ahli Kitab agama samawi sebelum kehadiran nabi Muhamad s.a.w.

Inilah waktunya yang terbaik untuk kita kembali merujuk kepada al-Quran, bukan hanya mendengar ahli-ahli politik berpentingan peribadi membaca dan mentafsir tanpa kita sendiri mehu menyelidik dan medalaminya.

Apa pun bersyukur ke hadrat Allah s.w.t yang mencetuskan isu Kalimah Allah ini, semuga kita dapat kembali merujuk kepada al-Quran hakikat sebenar pengertian wahyu-wahyuNYa. Marilah kita bersatu untuk menghapuskan yang kufur atas nama politik.

Semua orang tahu kini pemimpin-pemimpin Pas sudah mula gelisah dengan berikutan penolakkan umat Melayu islam gara-gara ingin membela DAP hingga membenar Kalimah Allah boleh digunakan oleh Gereja katolik. Ingat, di akhir zaman selepas nabi Muhamad s.a.w lahir dan wafar - sudah tidak ada lagi agama samwi yang tulin dan asli.

Yang ada cuma ajaran islam bawaan nabi Muhamad s.a.w yang wajib di ikut dari semua keturunan nabi Adam a.s. bangkitlah semua umat islam untuk terus mempertahankan kesucian kalimah Allah.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata