Saturday, January 2, 2010

ALLAH : KINI BUKAN MUTLAK MILIK UMAT ISLAM

Ketika Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang dihakimi oleh Dato' Lau Bee Lan, memutus kemenangan kepada Gereja Katolik dengan di benar menggunakan nama 'ALLAH" dalam penerbitan mingguan - Herold - The Catholic Weekly, ia tidak ubah satu kejayaan untuk melebarkan lagi usaha 'memuratat'kan umat Islam terutama generasi muda di bumi Melayu Islam ini.

Jarum kristian yang sudah begitu lama berusaha untuk mengkacau bilau keutuhaan kepercayaan agama Islam di kalangan umat Melayu sudah mula terbuka lorong yang lebih luas dan lebih bercahaja, bukan dalam kegelapan dan kepayahan sebelum ini.

Bumi Malaysia sahaja umat melayu yang termaktub sebagai Islam, berbanding bangsa lain di negara lain. Di Indonesia, bukan semua yang dinamakan bangsa Jawa adalahIslam 100 peratus.

Di Malaysia, asalakan dilahir atas nama bangsa Melayu, agamanya adalah Islam. Inilah istimewanya perjuangan pemimpin Melayu Umno dalam mempertahankan maruah dan martabat syiar Islam yang termaktub dalam Perlembagaan Negara.

Di Nusantara, umat islam menjadikan 'Allah' sebagai satu ketTauhidan dalam beragama. Allah adalah nama resmi kepada umat Islam, bukan 'Rahman, Rahim, Aziz, Basir, Matin' mahu pun lain-lain 99 nama Allah yang tertinggi.

Gereja Katolik sejak semalam sudah berpesta gila dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu. Ini kerana usaha untuk mengelirukan umat islam apabila agama Kristian pun boleh menggunakan nama Allah s.w.t. Ini akan mempercepatkan lagi usaha untuk memurtabkan umat Islam terutama generasi muda dan keluar miskin di pendalaman kerana agama krisitian juga menyebut nama Allah.

Matlamat gereja Ketolik sebenarnya adalah untuk mengelirukan umat Islam yang tohor jiwa keIslamamnya. Hal yang sama juga berlaku di Indonesia yang begitu besar jumlah umat Islam yang dimurtabkan atas dakwah yang begitu terbuka baik menerusi media masaa eletronik.

Jika keputusan mahkamah itu sudah mula berpihak kepada mereka, tidak mustahil gereja ketrolik juga akan mendapat hak untuk mendapat siaran media eletronik untuk menyebar ajaran krisitian dalam waktu yang terdekat.

Jika Kristian sudah boleh menggunakan nama Allah, sudah tentunya tidak ada beza dengan agama islam bagi pandangan umat Islam yang nama sahaja islam, tetapi hidup tidak berjiwa islam. Pastinya, mereka akan memilih ajaran Krisitian yang tidak terlu rijik dengan amalan seharian dan mereka juga bebas untuk bersekedudukan, berzina dan minum arak.

Inilah bahaya sebenar yang akan berlaku jika umat islam tidak bertindak tegas untuk membantah keputusan Mahkamah Tinggi Kuala lumpur itu. keputusan Mahkamah itu sebenarnya menghina umat islam yang sudah ratusan tahun menjenamakan nama Allah sebagai lambang kesucian umat Islam sejak zaman kegemilangan Empayar melayu islam Melaka.

Wajah-wajah kecelaruan akan lebih besar dan ia boleh membangkitkan 'api kemarahan' lebih besar dan tidak dinafi Prisitiwa berdarah 13 Mei 1969 boleh berulang sekali lagi dengan lebih besar api kemarahannya.

Soalnya, untuk apa gereja Katolik begitu beria-ia benar untuk menggunakan nama Allah dalam penerbitan dan penyebaran ajaran kristian di negara ini, jika tidak ada udang sebalik batu. Siapakah sebenarnya, di belakang Gereja Ketolik yang berusaha untuk mencetus rasa kemarahan umat Islam yang bermejoriti.

Sudah terlalu lama, pendakwah krisitian menunggu peristiwa besar ini. Sejak dulu ajaran krisitian di Malaysia tidak pernah bersuara soal penggunaan nama Allah ini, tetapi kenapa berlaku mutakhir ini.

Apakah dengan kemelut politik yang kini menekan Umno yang sejauh ini mempertahankan kesucian umat Islam ditekan hebat oleh pembangkang termasuk dari Pas yang turut mengkafir uamt islam lain, Gereja Katolik sudah cukup berani untuk menuntut hak ekelusif untuk menggunakan nama Allah yang diamal oleh umat Islam di Malaysia.

Namun, adalah diharapkan semua umat islam bangkit dan bersatu untuk menentang keputusan Mahkamah Tinggi ini, sebelum ia menjadi lebih parah kepada tuntutan lain yang menjadi hak ekelusif Melayu Islam di negara ini.

Gereja katolik jangan terlalu bergembira kerana kita bimbang nanti ada pula gereja akan terbakar dari kemarahan Umat islam. Demi maruah dan kesucian agama islam dan kehormonian kaum, Gereja Katolik perlu menarik balik keinginan mereka menggunakan nama Allah sekalipun berjaya di mahkamah. jangan cuba bermain api dalam perkara ini.

Sebelum ini, Geraja katolik juga menyuarakan Allah itu ada Anak, tetapi umat islam menyatakan Allah tiu tidak beranak dan tidak diperanakkan. Allah itu kuasa tunggal yang menguasai segala setiap kejadian kepada umat islam.

Akhirnya, dalam terlalu banyak kecelaruan mutakhir ini, umat islam perlu bangkit dan bersatu untuk menghalang niat jahat yang dilakukan oleh pembangkang terutama DAP yang berada di belakang Gereja Katolik. Tugas DAP sekarang adalah untuk menghuruhara kedamaian dan kemakmuran negara yang dikecapi sekian lama.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata