Wednesday, February 3, 2010

MAHKAMAH TOLAK PERMINTAAN ANWAR ADA KEWAJARANNYA..

Keputusan Mahkamah Rayuan menolak permohonan Anwar Ibrahim untuk mendapat bahan bukti dalam kes pertuduhan liwat oleh Saiful Bhakori Azlan, adalah cukup tepat dan tidak boleh dipertikaikan.

Usaha menangguhkan pengadilan kes liwat terbaru yang aneh dan luar biasa ini mencapai angka 20 kali. Sebenarnya, memang betul Anwar mahu melarikan diri dari berdepan dengan Saiful.

Sebenarnya, Anwar malu untuk berdepan Saiful, bukan kerana kes liwatnya, tetapi 'malu kepada diri sendiri'. Apa lagi, apabila Saiful akan mendedahkan segala kemungkaran dan fail perangai sebenarnya.

Namun, tidak boleh disalahkan kepada Anwar jika memiliki naluri luar biasa. Apa lagi, ketika Wan Azizah pun sudah 'putus haid' dan tak larat untuk melayan nafsu ganas Anwar. Tak mungkin Anwar pun minta belakang juga...cuma Wan Azizah yang tahu - Dulu, Kini dan Selamanya.

Sebenarnya, keputusan mahkamah Rayuan itu adalah tepat. jika barang yang akan menjadi saksi dan alibi jatuh ketangan Anwar, beliau akan 'memnopulasi' segalanya.

Anwar tahu bahawa doktor yang memeriksa Saiful di Puswari. Apa jadi dengan doktor itu jika tidak di rasuah untuk memberi jawapan mengelirukan.

Sebenarnya, dulu mejoriti doktor berada di belakang Anwar kononnya di konspirasi oleh Tun mahathir. Sebegitu ramai Lawyar sedia membela Anwar kononya Mahathir yang buat kesalahan politik.

Tetapi, sebenarnya para doktor dan lawyar sudah mula berundur untuk terus mendokong perjuangan Anwar. Doktor semua tahu Anwar 'berpura-pura'. Sakit belakang Anwar tidak akan pulih dalam waktu sebegitu dekat sekali pun sepakar mana dokor bedahnya.

Tengok sehari dua lagi, Anwar akan muncul dengan gaya 'sakit apa' lagi di mahkamah. Apakah sekali lagi Anwar akan bersendiwara untuk berada di atas kerusi tolak macam Karpal Singh.

Atau Anwar sekali lagi akan pakai 'pembalut tengkok' kerana jatuh selepas bergadung dengan Wan Azizah, keswan pendedahan benar Saiful.

Dulu pun, dalam Penjaran Sungai Buloh, begitu segar bugar. Dalam kenderaan untuk ke mahkamah boleh bernyanyi, tetapi bila sampai ke Mahkamah, sakit tiba-tiba.

Sebab itu, saya pernah tulis satu atikal : Bolehkah Anwar menjadi Wali' - selepas terkurung sebegitu lama di Sungai Buloh. Kata saya ketika itu, bolehkah Anwar menemui jalan 'keputihan'jika hidupnya dihabiskan dengan ritual suluk. Jika Anwar berjaya, beliau pasti akan tampil untuk meinta maaf kepada Tun Mahathir kerana membolehkan beliau membersihkan diri dari segala kebejatan jiwa.

Tetapi, ketika itu saya mengajukan bahawa jika Anwar tidak mengguanakn kesempatan itu, Anwar akan keluar menjadi manusia lebih liar dan mengulangi perkara sama. Akhirnya, kejadian liwat ini berlaku lagi.

Saya tulis artikal itu, lima tahun lalu untuk menghasilkan sebuah buku : - "LEGENDA: Antara MAHATHIR, P RAMLEE, TUAH". Sebahagian munuskrip untuk bukan ini masih ada, sebahagian lagi hilang lesap akibat virus komputer.

Buku itu adalah kerja kedua saya selepas buku - MAHATHIR MENAGIS. MELAYU KETAWA. Jika siapa yang ada bukut itu, ulangi semula pembacaannya dan lihatlah realiti poltik hari ini.

Buku itu juga meramalkan Pak Lah tidak lama menjadi Perdana Menteri kerana akan berlaku kepincangan di sekelilingnya, biarpun Pak Lah mahu mengislamisaikan pentadbiran secara total. Pak Lah tidak ubah seumpamam Gus Dur yang bercakap dalam kias SUFI ketika orang keliling tidak mengerti hakikat sebenar.

Seawal dulu, ketika pelancaran Islam Hadhari, saya pernah menulis dalam Buletin Rakyat bahawa - Islam Hadhari itu yang akan menjadi bom jangka kepada Pak Lah kerana ramai yang tidak tahu untuk mentarbiah, seumpama tarbiah 1 Malaysia.

kelemahan Pak Lah yang terlalu berlembut, membuat anak-anak buah sekeliling menggunakan kesempatan untuk mengunakan kuasa peribadi bagi mengaut keuntungan dan laba kekayaan. Inilah kelamahan Pak Lah yang nyata.

Berbalik kepada Anwar, jika segala bukti diberi kepadanya dalam kes liwat yang bernar kali kedua ini, pastinya -'duit ringgit' akan menjadi senjata ampuh Anwar untuk mengelirukan segal-gala kesaksian itu.

Anwar akan guna segala apa pun asalkan, semua perpihak kepada nya. Ini yang membuat Anwar terus lari dan megelakkan untuk berdepan Saiful - yang cuma budak hingusan dan pandir dalam berpolitik.

kepada penyokong Anwar, perfikir lah semula agar tidak menerima malu lagi kali kedua ini. Malu kali ini akan lebih teruk kerana menjadi orang yang gemar menyokong yang batil, menyokong satu kaum yang pernah di laknat Allah s.w.t - Kaum Lut.

Bukan mahu cakap, tetapi kebenaran sudah menghampiri mata. terlalu bodoh sebuah kerajaan untuk mengenakan orang kali kedua, ketika pertuduhan liwat kali pertama hampir membuat negara ini menjadi lumpuh dan politik menjadi huru hara.

kepada umat Melayu islam, pertuduhan liwat ini tidak boleh diterima, apa lagi kepada Anwar yang sering bercakap dengan 1001 jenis ayat Quran dan rujukan kepada pakar-pakar ajaran islam.

Lantaran itu, rakyat begitu keliru dan marah kepada Tun Mahathir. Tetapi, apakah doa Mahathir itu lebih di dengari oleh Allah s.w.t agar membuktikan perbuatan memecat Anwar itu bukan kesalahannya, tetapi sebenarnya negara ini tidak layak di pimpin oleh 'guy'.

Bumi Jawi ini seebnar ada keraamat tersendiri. Bumi Medang Barat ini ada keramahnya sendiri. Pengisian di bumi Jawi ini juga berbeda dari negara islam lain.

Bumi ini di Islam kerana Raja dan Sultan-Sultannya. Islam pula tersebar tanpa pertumpahan darah. islam diterima oleh seluruh umat melayu tanpa banyak soal kerana pengislaman Sultan dan rajanya. Yang mengisalam sultan dan raja-raja Melayu cuma seorang pedagang, bukan penglima tentera atau wali-wali yang hebat yang tersohor di Bumi Jawa.

Kenapa di Bumi Jawi ini, nama-nama umat Islam seiras nama-nama Nabi dan nama-nama umat islam bertakhta atas nama Asma Al-Husna. Kenapa pula, Melayu itu menjadi 100 peratus islamnya menjadi satu 'BAKA' yang tidak mati, malh sili berganti. kenapa.

Tetapi, sayangnya umat melayu islam tidak menggunakan kesempatan untuk menacri hakikat diri. Kenapa insan yang bernama Rahman tidak membawa wrid - Allah hu Ya Rahman', manusia yang bernama Aziz tidak membawa wrid 'Allah Hu Ya Aziz', malah yang bernama Karim tidak berwirid dengan 'Allah Hu ya Karim', malah begitulah kepada nama lain.

Inilah kleindahan sebenar jika kita mahu membuka satu keindahan dalam mencari - 'isi kepada keilmuan sejati ajaran Islam'. Sebenarnya, - 'diri kita milikNYA, Dia juga milik kita'. Selaklah Martabat Tujuh, cari pohon Tujuh Gunung dan berTajjali mencari nikmatNya.

Jika kita mencari, kita tidak mudah melatah dan bukan manjadi manusia terlalu ego dan hidup dalam misi fitnah memfitnah. Cukuplah, Allah itu Maha Adil atas segala kejadian baik dan buruknya. yangbaik itu adalah nikmat dan buruk itu adalah sempadan mencari kesempurnaan hidup.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata