Wednesday, May 12, 2010

KUKU BESI : SATU KENYATAAN BODOH

Siapa kata kerajaan Malaysia terutama di zaman kegemilangan Tun Mahathir Muhamad mengetuai pemerintaan negara selama 22 tahun ditunding sebagai era pemerintahan Kuku Besi.

Sejak merdeka, tidak ada pemimpin Umno yang menunjangi kerajaan Barisan Nsional memerintah secara kuku besi. Cuba cakap siapa pemimpin Malaysia sejauh ini yang bersikap kuku besi.

Tarif kuku besi yang dilontar oleh DAP selama ini terhadap pemerintah malaysia sebenar satu tuduhan terlalu 'bodoh' dan segaja diada-adakan untuk mencari simpati tertuama sokongan kaum Cina yang sudah lama menolak DAP.

Kalau di zaman Mahathir dikatakan kuku besi - Malaysia tidak akan maju sebegini rupa.

Tafsiran kuku besi - sebenarnya tidak difahami oleh pembangkang terutama DAP. Kuku besi adalah pemerintahan yang diboleh ditegur ajar. Tidak ada kebebasan dalam berpolitik.

Kuku Besi - hakikatnya jika ada pemimpin pembangkang yang menyelar kerajaan akan ditembak dan dikurung. Parti politik yang dianggap begitu tegar menyerang kerajaan dan dijangka boleh menang dalam pilihanraya akan dibatalkan dan dilenyapkan pegerakan mereka.

Jika kuku besi - berapa parti politik yang sudah dibatalkan pendaftaran dan berapa pemimpin parti politik yang dikurung semacam Nelson Mandela atau pemimpin di negara Afrika.

Sebab itu, yang bercakap soal kuku besi jangan merapu dan yang mendengar pula harus berfikir serta membuat kajian secara menyeluruh pengertian kepada tuduhan itu. Ini soal maruah pemimpin negara yang sudah terlkalu banyak berjasa.

Kita jangan ingat kejayaan dan kemakmuran setiap negara itu akan berlaku dengan sendiri tanpa wujudnya idea dari pemikiran bijaksanaan seorang pemimpin.

Terlalu banyak negara yang merdeka, apakah mereka begitu berjaya. Myanmar yang hebat dalam Sejarah dulu hari ini bagaimana kedudukan mereka. Banglades yang merdeka jauh lebih lama dari malaysia - begitu juga beberapa negara di Afrika, apakah mereka jauh lebih menikmati kemajuan dari negara ini.

Bagaimana kedudukan penghidupan rakyat di beberapa negara itu. kejayaan sesuatu bangsa itu bergantung kepada kebijaksanaan pemimpinnya untuk membina satu tamadun bangsa dan negaranya.

Jika menuduh kerajaan BN terutama di zaman Mahathir kuku besi, negara ini tidak maju dan parti politik tidak boleh wujud seperti hari ini.

Pemimpin DAP, PAS dan PKR boleh bercakap apa sahaja hingga sampai memfitnah maruah pemimpin, apakah mereka sudah ditangkap dan dikurung kerana semua itu.

Sebenarnya - orang gila saja yang menuduh pemerintahan Malaysia kuku besi. Sebenarnya, mereka yang menuduh jika boleh kuasa akan lebih bersikap kuku besi.

Lihat saja di Pulau Pinang - segala gerai milik peniaga kecil Melayu yang hidup kais pagi makan pagi, kais petang makan petang habis di roboh tanpa alasan. Jika di roboh, kemudian diganti dengan gerai baru yang lebih selesa, ia tidak menjadi masalah.

Mungkin hari ini saya tidak ditakdirkan untuk menjadi pemimpin utama negara. Jika saya, kesemua pemimpin pembangkang yang membuat ruduhan liar, menabur fitnah hingga boleh merosak hubungan dan keharmonian kaum - 'mati' adalah hukuman sebenar.

Soal mahu dituuduh kuku besi atau sebagainya bukan masalah lagi kerana mereka membawa kemudaratan kepada umat yang ramai.

Itulah yang berlaku di Iraq era Shadam Hussin. Pemimpin yang cuba merosakkan keharmonian umum akhirnya dibunuh. Justeru itu, Shadam boleh memerintah dengan baik dan berjaya melonjak kejayaan Iraq di zamannya.

Membunuh seorang dua untuk menyelamatkan umat yang ramai dihalalkan dalam hukum islam. Ini bertujuan untuk memupuk kedamaian, keharmonian, kecemerlangan tanpa ganguan sabersif.

Seandainya saya ditakdirkan menjadi pemimpin - Nik Aziz akan saya buang terlebih dulu kerana ungkapannya boleh membuat orang sesat dalam beragama, memisah hubungan silaturahim kerana politik, mengkafir sesama Islam. Darahnya sudah menjadi halal jika orang ramai menjadi sesat.

Lim Kit Siang, Kaparl Singh dan Guang Eng harusnya di hukum pancung kerana bersikap 'menyalakan api perkauman' yang menjurus negara ini menjadi huru hara.

JUSTERU itu, Kit Siang dan Karpal menolak Hukum Islam kerana mereka tahu setiap perlakuan buruk yang boleh menyebabkan kepada satu mudarat besar kepada rakyat umum akan menjadi halal untuk dikenakan hukuman penjara atau hukuman mati.

Sebab itu, DAp menentang Pas yang sekadar bercakap soal Hukum Hudud, tetapi mereka sudah mengkaji lebih jauh dari hukuman islam itu. Mereka takut kepada hukuman yang boleh membawa mudarat besat kepada rakyat.

DAP begitu menentang ISA kerana ciri-ciri Undang-Undang Islam terkandung dalam ISA - menahan yang satu demi untuk menyelamatkan huru hara lebih besar dikalangan rakyat hingga boleh menganggu amal ibadah orang lain.

undang-undang Islam ini bukan hanya wujud di zaman Nabi Muhamad s.a.w, tetapi wujud sejak Nabi Adam dan Hawa a.s melahirkan keturunan di muka bumi. Islam itu sudah lahir bersama Nabi Adam A.s.

Islam yang dibawa oleh Nabi Muhamad s.a.w adalah mencakup segala yang terdahulu untuk manusia akhir zaman yang lebih moden dengan arus pemikiran dan budaya kehidupan baru hari ini.

Lantaran itu, sudah tidak ada Rasul lagi selepas Nabi Muhamad s.a.w, tetapi akan tetap ada wali yang berterusan untuk menjaga kemulian Islam itu hingga kiamat.

Justeru itu, Pas kini tersesat jalan dari kesesatan lama. Kesesatan kini lebih besart kerana dipengaruhi oleh DAP yang terang-terang menolak Hukum Islam dan negara Islam.

Umno sudah terlalu jauh menghidupkan dasar islam dalam pentabiran negara. Perubahan itu berlaku secara beransur-ansur selepas bebas dari jaminan British dalam tempoh kesusuaian selepas Merdeka.

Kemerdekaan Malaysia pada 31 Ogos 1957 bukan kebebasan sebenar. British boleh merampas semula kemerdekaan itu jika berlaku hura kaum dan membatal kontrak sosial dalam tempoh 15 tahun merdeka.

Kerana itu, ketidakpuasan hati untuk melanggar Kontrak Sosial itu mencetus Peristiwa 13 Mei 1969 hasil dari perancangan teliti DAP - agar kemerdekaan negara ini di rampas semula oleh British.

Di selatan - bumi Temasik - Lee Kwan Yue begitu beria-ia membabas diri dari Malaysia kerana hasutan British yang tidak mahu bumi ini dikuasai oleh pemimpin Islam. British sudah berjaya memecah belah Pakistan dan India serta Bangladesh ketika itu.

Untuk menyelamatkan maruah Malaysia dan melayu Islam, Tunku Abdul Rahman dan pemimpin melayu lain terpaksa mengorbankan Singapura daripada berlaku huru-hara lebih besar dan kemerdekaan Malaysia dirampas semula oleh British.

British juga yang mewujudkan negara Isreal untuk menjadi 'raja' menghuru hara negara-negara Islam sekitarnya. Akhirnya, British sedar kesilapan mereka dan kini tugas itu digalas pula oleh Amerika.

Oleh itu, kita tidak boleh berfikiran sekilas pandang, tetapi harus jauh merenung pada hakikat sebenar.

Soalnya kenapa Mahathir begitu berani menentang pengaruh British di zaman pemerintahannya. Ini kerana ikatan perjanjian 'merdeka bersyarat' sudah habis tempoh dari cengkaman British.

Mahathir mengIslamisasi segala dasar kerjaaan secara yang tersirat dari yang tersurat. Terlalu banyak pengaruh British dibuang secara berdikit-dikit hingga kita boleh berdiri setinggi ini.

Sebab itu, bila Pas beria-ia untuk mekasanakan pemerintahan islam di kelantan, saya ketawa. Soalnya, sduah lebih 20 tahun perintyah kelantan - apa undang-undangn Islam yang digubar dan dasar islam yang diubah oleh Pas kelantan.

Yang ada cuma cakap-cakap 'munafik' dari Pas. Yang ada di Kelantan tidak berubah satu pun. Dewan Undangan Negeri tidak pernah pun mengubah satu undang-undang atau dasar untuk menjadi negeri islam. yang ada cuma guna nama Islam, tetapi pengisian tidak ada berbentuk dasar.

Undang-undang dan dasar yang ada di Kelantan masih menguna pakai dari apa pindaan mengislamisai Kelantan sewaktu kerajaan Umno-Barisan Nasional dulu. Pas hanya bercakap politik, bukan pelaksana islam yang sebenar.

Jika diikut ilmu pengajian sains politik - Pas cuma pemain politik 'paria' yang sekadar bercakap atas nama islam, tetapi tidak menjadi pelaksana pada hakikat sebuah dasar kerajaan.

Sebelum menang di Kelantan pada 1990, Pas tuduh kerajaan Umno-Bn tidak Islam. Selepas seminggu dakwa pula kita sudah menjadi negeri Islam. Dasar apa yang digubal denganbegitu mudah mengiktiraf negeri islam.

Ini bermakna sewaktu Umno-Bn memerintah, negeri kelantan dengan segala dasar yang ada sudah pun sebuah negeri islam. Inilah yang dikatakan pemimpin Pas jauh lebih MUNAFIK.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata