Tuesday, April 13, 2010

DR PORNTHIP : ANWAR CUBA MALUKAN KERAJAAN MALAYSIA

Sikap Pakar Potologi dari Thailand, Dr Pornthip yang enggang datang ke mahkamah untuk melanjutkan keterangan inkues kematian bekas Pegawai Khas Exco Selangor, Teoh Beng Hock, menjadi isu terkini hingga di bincangkan di Perlimen Malaysia.

Sidang mahkamah terpaksa ditangguh sementara kerana Dr Pornthip tidak mahu datang atas alasan karut - kononnya diberi tekanan politik oleh kerjaaan Malaysia. Suatu kenyataan yang mengaib dan menjatuhkan maruah kerajaan berdaulat.

Jika di analisis kenyataan Dr Pornthip, wanita yang tidak menampakan macam doktor pakar, tetapi lebih bergaya dari seorang model dengan kuku panjang dan bersalut pewarna, bergaya bebas dengan rambut berwarna - tanya ia satu kenyataan 'penipu'.

Dr Pornthip yang dibayar oleh kerajaan PKR Selangor untuk mewakili Beng Hock sebenarnya terperangkap oleh satu 'arahan politik' yang membayar mahal untuk menjadi saksi penipu demi untuk kepentingan pembangkang.

Pembedahan - bedah siasat' semula Beng Hock yang terpaksa digali semula kuburnya itu jauh bertentangan dengan kenyataan 'politik' murahan yang diarahkan oleh pembangkang atau lebih utama arahan Anwar Ibrahim untuk membangkitkan kemarahan rakyat terutama masyarakat Cina.

Tembelang Dr Pornthip sudah terbongkar sebenarnya - kerana Malaysia juga memiliki pakar patologi yang jauh lebih handar dari Pornthip - Doktor bayaran untuk segaja mencetus kenyataan yang mengelirukan.

Peguam Beng Hock yang terdiri dari kalangan tokoh politik DAP yang bersekutu dengan Anwar sduah tahu mereka berada dipihak yang berusaha untuk menipu dan memanipulasi isu dalam kes inkues Beng Hock sebenarnya memberi arahan kepada Pronthip agar membuat kenyataan -'tekanan politik' hingga takut untuk datang ke Malaysia.

Di Malaysia, tidak pernah ada saksi kes yang dibunuh atau di ugut kerana polis Malaysia begitu berusaha keras untuk menjaga keselamatan mereka yang terancam.

Sebenarnya, Anwar mahu memalukan kerajaan Malaysia dengan mengarahkan Pronthip membuat kenyataan yang jauh 'menipu' untuk menarik simpati rakyat dan pembangkang. kebetulan, isu ini akan digunakan du Hulu Selangor sepanjang pilihanraya kecil.

Di harapkan, PDRM yang cekap boleh menghantar wakil segera di Bangkok untuk bertemu Pronthip untuk mengambil keterangan dengan kerjasama polis Thailand kerana ia membabitkan maruah sebuah kerajaan yang cukup dihormati dunia.

Selain keterangan, Polis perlu memberi 'aku janji' untuk mengiringi Pronthip mulai dari Bangkok dan memberi kawalan bertaraf VIP untuk membolehkan 'doktor model - doktor bayaran' ini datang memberi keterangannya di mahkamah.

Isu ini menjadi panas kerana dikelirukan oleh Anwar dan kuncu-kuncunya. Rakyat perlu tahu kenyataan sebenar Pronthip samada tuduhannya benar atau sengaja dipalsukan kerana dibayar oleh menipu oleh Anwar dan puak-puaknya.

Biarpun, sidang video boleh digunakan dalam dunia IT hari ini - ia tidak sesuai diguankan oleh mahkamah kerana kes penipuan maklumat perlu dibuat secara berdepan bagi melihat 'ekor mata' dan gerak badan sama ada menipu atau ada uusur-unsur untuk menipu.

Sebenarnya, Dr Ponthip sudah mula takut dengan kenyataannya sebelum ini. Ponthip terlupa bahawa bukan semua ghairahan untuk menipu sekalipun diberi bayaran lumayan kerana salah negara untuk berbuat demikian. Mungkin, kes sebegitu boleh lepas di Thailand, tetapi bukan Malaysia.

Sorang doktor yang bermaruah akan tetap terikat dengan amanah dalam sumpah setia sebagai doktor, bukan menjual maruah kerana dibayar lumayan untuk menukar kenyataan yang boleh memalukan diri sendiri.

Sebenarnya dalam hidup ini - maruah lebih berharga dari wang ringgit. Akhirnya, kemewahan itu akan hancur jika hidup dalam timbunan wang rasuah, apa lagi untuk menjadi saksi bohong. Carilah dalam al-Quran apa hukum jika menjadi saksi bohong.

Di Dunia - wang boleh di tabur untuk menutup setiap kes - tetapi wang tidak boleh membeli malaikat dan Allah Rabujalil di akhirat kelak.

Dr Pronthip sebenarnya terperangkap dan terlupa maruah diri. Akhirnya sekali lagi membuat dakwaan palsu kononnya di ugut untuk tidak datang. Jika benar, perjelaskan siapa sebenarnya yang mengugutnya.

Kes dakwaan Pronthip ini boleh menjejas hubungan baik Malaysia - Thailand. Oleh itu, PDRM perlu segera ke Bangkok untuk mengambil keterangan Pronthip kerana ia membabitkan hubungan politik antara dua negara bersahabat.

Wisma Putra boleh mengarahkan segera Duta malaysia di Bangkok untuk bertemu Pronthip kerana isu dan kenyataan 'palsu' Pronthip jelas menjatuhkan imej kemuliaan dan maruah negara.

Firasat saya tidak jauh mengatakan bahawa semua kenyataan Pronthip itu adalah atas arahan Anwar untuk sekali lagi memalukan maruah dan kedaulatan Malaysia di mata dunia. Inilah pemikiran Yahudi sebenarnya yang di pelajari oleh Anwar.

Jika zaman dahulu - orang seperti Anwar ini 'halal' darahnya untuk dibunuh demi menyelamatkan rakyat banyak. Tetapi, hari ini semua terikat dengan undang-undang dan hukum kanunnya.

Apapun, biarlah rakyat menilai siapa Anwar Ibrahim yang menunggu saat untuk lari mendapat suaka politik atau terkurung sekali lagi di Sungai Buloh. yang jelas, isu liwatnya tidak palsu kerana itu sebenarnya sudah menjadi hobi peribadi.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata