Friday, February 5, 2010

KES LIWAT ANWAR: KE MANA HILANG PEGUAM ISLAM

Kes liwat Anwar Ibrahim akan bersambung pada Isnin ini, selepas pembicaraan hari ke-empat mendedahkan seluar LEVI, seluar dalam dan KY Jelly yang dihadiahkan oleh Anwar, selain kapas DNA dan bukti lain.

Namun, yang paling pelik kenapa pembicaraan di buat secara tertutup kektika seluruh dunia ternanti-nanti kes pembicaraan Anwar liwat pusingan kedua ini tertanggu lebih setahun.

Jika Anwar tidak bersalah, biarlah pembicaraan ini lebih terbuka agar rakyat boleh menilai pertuduhan Saiful itu fitnah, konspirasi atau satu kebenaran yang nyata.

Selain itu, kes Liwat Anwar Ibrahim ini dikatakan tersedia barisan Peguam hebat seramai 12 orang diketuai oleh Karpal Singh - seorang peguam hebat yang sering kali boleh menyelamat orang salah atas alasan teknikal.

Begitupun, paling aneh tidak ada seorang pun peguam Anwar yang beragama islam atau melayu Islam, kecuali cuma seorang Mohad Razalan Jamaluddin. Itu pun seakan tidak berperanan.

Kenapa Peguam Melayu islam sduah tidak ingin membela Anwar lagi. Apakah mereka bukan pakar atau sudah tidak sanggup lagi menjadi pembela kepada kemungkaran selepas tahu hakikat sebenar apa yang berlaku.

Seawal lagi, peguam hebat Muslim, Sulaiman Abdullah menarik diri,. kemudian, Zainur Zakarian dan raja Addruse pula tidak bersedia untuk menjadi pembela Anwar berbanding kes tahun 1998 dulu.

Ini yang menjadi persoalan besar. Apakah mereka dikalangan peguam muslim sudah lebih memehami hakikat apa yang berlaku kepada Anwar.

Kenyataan Anwar tentnang konpirasi untuk menjatuhkannya sudah tidak wujud lagi kerana Anwar bukan lagi pemimpin besar. Konspirasi untuk menghantar Anwar ke Penjara Sungai buloh buat kali kedua adalah satu kemuslihatan Anwar, kerana Umno tidak tergugat kalaupun Anwar masih bebas bergerak.

Anwar adalah Anwar yang punah akhlak sebenarnya. Akhlaknya yang buruk itu sudah banyak di dedahkan oleh rakan-rakan yang setia untuk berada dalam penjara bersama pada kes 1998 dulu.

Kini, orang yang sedia menemai Anwar dalam penjara dulu sudah menentang dan tidak sanggup untuk terus bersengkongkol dengan sendiwara Anwar apabila sudah menghidu bau busuknya.

Di Mana Dato' Nalakurapan, berbanding kesetiannya di penjara kerana membela Anwar. hari ini, nala mendedah segala keburukan sebenar Anwar.

Mereka yang berhimpun di perkarangan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur itu bukan pengikut setia. Jika di tangkap dan di campak kepenjara, apakah mereka sedia mempertahanakan Anwar yang bukan pun rakan akrab mereka seperti nala, Ezam dan Azizan.

Berapa jumlah wang yang dibayar kepada barisan peguam diketuai karpal Singh, ketika penguam Melayu islam sudah tidak sanggup lagi memikir kekayaan untuk mempertahan kes Liwat yang menghapiri kenyataan benar kepada Saiful.

Gerak gaya Saiful, bukan untuk menuduh Anwar secara membuta tuli. Gerak gaya dan air muka saiful adalah untuk membelaa kebenaran atas apa yang dilakukan oleh Anwar terhadapnya.

Sebagai lelaki normal dan tahu hukum hal haram, Saiful tidak bersedia untuk terus-terusan menjadi hamba liwat dan pemuas nafsu liar biasa Anwar Ibrahim.

Jika ikut ke Hong Kong, Singapura dan banyak tempat lagi, Saiful hanya menjadi mangsa pelepas hawa nafsu pelik Anwar Ibrahim. kejadian di Kondominium Damasara itu adalah kali terakhir dalam siri liwat Anwar ke atas Saiful sebelum itu.

Untuk apa Anwar bawa Saiful ke Singapura, Hong Kong jika tidak ada udang di sebalik batu. Sendiwara apa yang cuba di bawa oleh Anwar selepas ini.

Apakah, selagi Anwar Ibrahim akan mendapat sokongan rakyat untuk berdemotrasi menyokongnya sedangakan tuduhan Saiful itu benar. Jika ada yang berdemotrasi, mungkin kalangan yang pernah menjadi golongan liwat.

Soalnya, apakah Nik Aziz atau haji hadi pula akan hadir ke Mahkamah untuk memberi sokongan moral kepada Anwar Ibrahim minggu depan.

Jika apa pun pendedahan yang dibuat oleh Saiful sebagai saksi utama di Mahkamah, di rumah akan berlaku lagi pergaduhan mulut yang hebat dengan Wan Azizah dan esoknya sekali lagi akan tampil ke mahkamah bersama penuh dengan kepura-puraan.

Memang benar, Wan Azizah yang menjadi Presidan PKR secara nama lebih tahu kepura-puraan hidup suaminya. Apakah, di Malaysia dan dengan orang-orang tertentu di Malaysia sahaj Anwar berliwat. Apakah tidak mungkin di luar negara kerana di laur sana terlalu ramai orang menganuti fahaman main 'lubang kunyit' ini.

Kepada Nik Aziz, cukuplah meletakkan Anwar di depan untuk di bela. Hakikatnya, beritiqamahlah dan beristiqarahl;ah untuk mencari jawapan kebenarannya. jangan terlalu bermain politik samapi mengadai maruah diri.

1 comment:

  1. kita tidak tahu apa sebenarnya hanya Allah bersama orang yang jujur

    ReplyDelete

Jangan Pandang Sebelah Mata