Sunday, January 24, 2010

KHALID SAMAD : DARAHNYA SUDAH TERLALU MANIS...

Sebenarnya, terlalu malas untuk ikut campur soal kemelut Ahli Perliman Shah Alam, Khalid Samad, yang sedari mula begitu beria-ia mempertahankan kalimah ALLAH boleh digunakan oleh pihak gereja.

Sebelum ini, Khalid yang sama juga yang begitu beria-ia mempertahankan pembinaan Kuil di Syeksen 23 Shah Alam hingga meleutus demotrasi membawa kepala lembu oleh penduduk Melayu islam di kawasan itu.

Siapa sebenarnya Khalid ini. Firasat saya sudah jauh melepasi hakikat kesabaran dan sudah jelas tokoh politik Pas ini sudah tersungkur dalam keMUNAFIKkan. jangan kerana ingin mempertahankan idelogi politik selepas berada dalam satu pakatan pembangkang, Khalid memperlekehkan alim ulama lain yang bertegas kalimah Allah cuma milik ajaran agama islam.

Jika pergi terlalu jauh, sebenarnya darah Khalid sudah terlalu manis dan wajar hukuman sama diambil oleh umat islam seperti yang ditujukan kepada Salman Raside dan Taslima.

Dulu pas beria-ia menentang Salman dan Taslima kerana dianggap menghina islam, tetapi kini hakikat sama yang berlaku, tetapi pas pula tidak tampil mempertahankan ajaran lain berusaha untuk menghina ajaran islam menerusi kalimah Allah.

Khalid pula menjadi 'hero' Pas dalam penghinaan besar ini. Pas sendiri kini terjerast kerana sumpah setia bersama DAP dan PKR yang sememangnya tidak sefahaman dengan idelogi Pas yang kononnya berjuang untuk menjadikan negara ini negara berpelembagaan islam.

Apakah membenarkan nama Allah digunakan oleh ajaran agama lain khusunya tuntutan Gereka katlotik terpaksa dipersetuan berdasarkan motto baru Pas 'Islam Untuk Semua'. lantaran perjuangan Islam untuk semua, pas terpaksa menanggung aib apabila perjuangan untuk menghapus penjualan arak di kawasa mejoriti umat islam ditarik balik atas desakan DAP.

Siapa DAP sebenarnya. Inilah satu parti politik anak kepada perjuangan komunis yang di bawa oleh Cheng Peng yang ingin menguasai Bumi Melayu. Jika DAP berkuasa, percayalah umat melayu islam di negara ini akan menjadi seperti Singapura dan Selatan Thailand.

Jika hari ini, sudah jelas DAP berusaha untuk menghapus hak keisitmewaan Melayu, kesultanan melayu, bahasa melayu dan semua hak atas nama Melayu, mula mendapat sokongan PAS dan PKR.

Ingat sejarah kejatuhan Empayar Kesultanan Melayu Islam Melaka adalah kerana Melayu sendiri yang sanggup mengadai maruah apabila bekerjasama dengan Portugis. kejatuhan Empayar Utmaniah Turki yang hebat juga kerana ulama sendiri yang bekerjasama dengan Perancis dan british menghacurkan kerjaaan besar islam itu.

Hncurnya Empayar islam yang hebat di Cardova Sepanyol juga kerana ada umat islam murahan yang berpakat dengan golongan kafir untuk menghancurkan kerajaan islam itu sendiri.

Begitu juga dengan pembentukan Isreal yang membuatkan bumi Plastine terus bergolak kerana sikap orang Islam sendiri yang menjual maruah untuk menjadi sahabat Amarika dan British.

Terbatu, kejatuhan kerajaan hebat Sadham Hussin yang penuh dengan kemakmuran dan keamanan adalah kerana sikap curang umat islam Iraq sendiri yang bersekutu dengan Amerika, kononnya akan memberi satu kehidupan lebih cemerlang. Kini apa yang terjadi dengan Iraq. Apakah, rakyat Iraq hidup lebih aman damai dan makmur berbanding zaman Sahdam dulu.

Semua kejadian itu perlu direnungi dan dijadikan iktibar serta sempadan hidup. Pepatah lama sudah teruji - ' yang dikejar tak dapat, yang di kendong berciciran dan jangan kerana guruh di langit, air tempayang dicurahkan.

Sebenarnya, diakhir ini Khalid sudah melampau. Khalid sudah tidak boleh dimaafkan dan Khalid sebenarnya buta al-Quran dalam pengertian sebenar. Begitu juga dengan pemimpin pas ramai yang menipu menggunakan ayat-ayat Wahyu langit.

Sebagai umat islam, mari kita mengkaji hakikat sebenar al-Quran. Baca, lihat terjemahan dan cari pentafsiran sebenar, apa yang disebeut oleh Allah dalam setiap wahyu yang disampaikan kepada nabi Muhamad s.a.w, Rasullullah penutup zaman.

Satu l;agi, di mana Sheikh Mahmud Abdul Rahman yang menerajui Tarekat Ismailliyyah di tengah pertikaian kalimah Allah ini. Sheikh mahmu juga begitu akrab dengan Anwar Ibrahim yang ingin mendapat pertolongan aggar bebas dari pertuduhan liwat, kononnya agar di buang kes sahaja.

Kita menunggu pekhabaran dari Sheikh Mahmud yang sering mendapat bisikan dari Nabi Khaidir a.s (malaikat Jibrail - Roh Idofi) dan wali Kuthub, Sehikh Abdul Khadiri jalani sebagai tutusan Allah untuk membisikkan kebenaran kerohanian Islam dalam mengenal zat Allah s.w.t.

Sheikh mahmud yang dianggap khasyaf perlu tampil untuk mempertahankan kalimah Allah ini biarpun pahit, sama ada layak diguna oleh ajaran lain selain Islam.

Begitupun, kepada saya memang tidak boleh kerana ianya HARAM. Apa lagi, selepas turunnya wahyu terakhir yang mengatakan 'Aku sudah sempurnakan ajaran islam', maka tidak ada lagi agama samawi seprti yang diperdebatkan oleh umum.

Cuba kaji wayu Allah dalam kitab suci al-Quran. Bukan setiap ayat yang menyebut 'Wahai Ahli-ahli Kitab ...' itu menyeru kepada orang yang mengikut ajaran kitab terdahulu iaitu Zabur, taurat dan injil agar mengikut ajaran Nabi Muhamad s.a.w dalam pengertian menerima ajaran Islam terakhir yang serba lengkap.

Bukankah dalam wahyu Allh itu, banyak mengatakan hanya sebahagian kecil ahli kitab yang menerima ajaran islam yang dibawa oleh utusan terakhir Muhamad Rasulullah. Bukan dalam Al-Quran itu, Allah sduah memberi amaran bahawa - Aku, Allah yang tunggal yang layak di sembah (pengertian solat). Aku bukan tiga, tetapi Tunggal - tidak beranak atau diperanakkan'.

Ketika penentangan kuat terajaran yang dibawa oleh nabi Muhamad s.a.w, maka ada wahyu yang mengatakan agama mu, agama mu, agama ku agama ku (bermaksud) - kalau tak mahu dengan perintah Allah yang aku bawa dan sebarkan kepada kamu - terserahlah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.

Soalnya, kenapa ajaran islam tidak membenarkan rumah ibadat ajaran lain tidak diganggu gugat. Ini lebih kepada tidak mahu menimbulkan 'kekecohan' atas sifat beragama, bukan mengiktiraf kesucian ajaran agama mereka yang sudah dianggap kafir dalam pengetian wahyu Allah s.a.t.

kekacauan itu perlu dielakkan kerana ingin membuktikan bahawa ajaran islam itu jauh lebih baik dari ajaran agama lain. Uamt islam perlu memperkasa diri dengan memperkayakan bidang ilmu pengetahuan pelbagai bidang - sains, teknologi, perubatan, seni bina, seni reka, perindustrian dan sebagainya.

Bukan sifat islam itu sendiri mengajak umatnya berilmu dengan turunya wahyu pertama yang menyuruh umatnya -BACA (maksud berilmu - mengaji, mengkaji dan mencipta sesuatu yang baru). Sebab itu, tamadun Islam berkembang hebat kerana ramai ulama islam memahi inti kepada ajaran islam sebenar. tamadun islam yang melahirkan pakar dalam ilmu perubatan, sains, matamatik, fizik, astrologi dan sebagainya.

Akhirnya, ilmu-ilmu yang difirasatkan oleh Allah untuk mencipta sesuatu ilmu baru itu di punggah dan dijadikan ilmu baru kepada orang-orang kafir di Eropah hingga kekal ke hari ini.

Dulu orang kafir Eropah datang berlajar ilmu baru ini dari umat islam yang berpengaruh, tetapi hari ini orang islam terpaksa berlajar dari orang kafir pula.

Soalnya, apakah dengan membenarkan kalimah Allah kepada gereja Kristian itu sudah membuat mereka tidak kafir lagi. Kepada kita umat islam , kalimah Allah itu teramat suci dan memilik pengaruh tersendiri dalam pencarian menyuci qalbu atau diri.

Jika dikaji pada sejarah lama pun, tidak ada ajaran agama lain yang menyebut Allah kecuali dengan sebutan El, Eloh, Elah atau Elhim. Cuma umat bangsa Arab di zaman Nabi Muhamad saja yang menyebut 'Tuhan Allah kamu', bukan menyebut Allah.

Sebenarnya, sebutan Allah itu amat digerusni oleh kaum lain. Di Eropah, Amerika sendiri kerana kalimah Allah itu umat Islam dibenci hingga ke hari ini.

Sebab itu, hingga saat ini pun umat islam yang dianggap khalifah Allah digesa berdakwah untuk menyeru kepada bukan Islam nmenerima ajaran islam - ajaran yang disuruh oleh Allah sebagai agama terakhir, bukannya terus kekal menyembah berhala dan mempertahankan bahawa nabi Isa a.as itu anak Tuhan (Allah).

Di Malaysia, umat islam sewajar bersujud syukur kerana terdapat orang yang khysaf sewaktu merangka Pelembagaan Persekutuan yang mengariskan bahawa islam adalah agama rasmi bersama atikel-atikel lain dalam mempertahankan kesucian ajaran islam, berbanding negara Islam lain.

Darf khusus ini tidak terdapat di Indoensia. hari ini, bahana murtabnya umat islam di Indonesia begitu besar kerana berlaku penipuan dari gereja katolik yang dapat menggunakan kalimah Allah tanpa sekatan dan seakan menyamai ajaran islam.

Untuk apa, Gereja katolik beria-ia mahu menggunakan kalimah Allah yang dulunya di benci jika tidak ada niat untuk memesong akidah umat Islam di negara ini. Apakah pas sudah bersedia menjadi raja pembela 'murtad' sepeti sebelum ini jika kalimah Allah dibenarkan kepada ajaran lain.

Hakikat penyalahan menggunakan Kalimah Allah akan menjadi kufur sepeti yang dijelaskan oleh Dr Harun Din adalah benar. Tetapi, pada hakikat sebenar bukan hanya kufur bagi keguaan ajaran bukan islam, tetapi akan menjadi kufur juga kepada umat Islam yang menyalah guna kalimah Allah jika bersumpah atas nama Allah pahal kita membuat salah.

Adalah salah menyatakan kakfir ke atas umat Iaslam lain ketika kalimah Allh mengalir dalam pembuluh darahnya. Akan menjadi kufur mengguanakn kalimah Allah untuk menang dalam berjudi, meruntuh rumahtangga orang lain, memfitnah orang lain atau apa-apa sahaja yang dilarang oleh ajaran nabi Muhamad s.a.w.

Khalid jangan jadi manusia bodoh yang diperbodohkan kerana mempertahanakan `janji sumpah setia' dalam pakatan politik hingga sanggup mengadaikan kesucian Islam dan kalimah Allah.

Bukankah pas dulu beria-ia berdemotrasi membantah Salman Raside dan Talima kerana mempersendakan ajaran islam, mempersendakan nama Allah dan sebagainya dalam novel terbitannya.

Barangkali persengketaan dalam soal kalimah Allah ini memberi satu rahmat baru kepada umat islam untuk mengenal diri. Barangkali sudah waktunya umat islam untuk menetalaah al-Quran, mencari terjemahan dan pentafsirannya, jangan hanya sekadar sukar mendengar dari ayat-ayat dan pentafsiran dari kalangan orang pilitik yang berkepentingan diri.

Bangkitlah menjadi umat Islam yang hebat dan bermartabat tinggi kerana yang kita bawa adalah imej Islam yang jauh lebioh baik dari ajaran agama lain. ini janji Allah kepada kita, bukan janji manusia seperti Nabi Muhamad s.a.w. Muhamad Rasulullah itu hanya penyampai yang disuruh oleh Allah akan kebenarannya.

Cukuplah sekilan manusia munafik yang cuba bersendiriwara atas 'kalimah Allah' kerana kalimah Allah berserta zatNya itu adalah milik umat islam, bukan ajaran lain yang sudah dijelaskan sebagai sesat oleh Allah dalam al-Quran.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata