Sunday, January 17, 2010

CAS KETING : ORANG BERILMU ISLAM PUN ....

Siapa tidak terkejut apabila Nik Aziz begitu bersungguh-sungguh mendedahkan bahawa dalam Pas kelantan berlaku 'cas keting' untuk saling menjatuhkan dan mungkin Nik Aziz mula terasa ketingnya mula sakit dan membengkak.

Pelik bin ajaib sekali. macam mana orang-orang yang hebat mentafsir al-Quran, hebat mengaku lebih islam, hebat menawart syurga kepada pengikut mereka, tiba-tiba saling ingin menjatuh satu dengan lain.

Sebenarnya, Nik Aziz tidak akan mendedah perkara itu jika 'ketingnya' tidak sakit. Kini 'keting'nya sahaja yang sakit, tetapi lebih kepada sakit hati. Sebab itu, Nik Aziz bila bercakap sering menyumpah seranah di sana sini, seolah orang hilang akal. Orang mudah hilang akal bila ilmu sabar sudah hilang.

Golongan yang tidak memiliki ilmu sabar tidak kenal pintu syurga kerana hidupnya sering menyalahkan orang lain dan melihat dirinya begitu sempurna sekali.

Apakah kemelut 'cas keting' dalam Pas turut dilakukan oleh Umno. begitu juga kebocoran rahsia mesyuarat Exco kerajaan Pas kelantan dilakukan oleh Umno.

Selalunya, segala yang berlaku dalam Pas, Pas akan terus menuduh Umno yang melakukannya. kepada pas, Umno terlalu jahat sebab itu mereka sering tuduh Umno kafir.

Kini, usaha untuk menjatuhkan kepimpinan Nik Aziz yang dulu ditabal sebagai Tok Guru yang hebat lagi keramat dilakukan oleh pemimpin Pas sendiri. Umno Kelantan atau pun pusat tidak campur tangan dan tindak ingin ambil tahu pun hukum karma yang melanda Pas.

Sebenarnya, Allah s.w.t lebih tahu siapa yang lebih ikhlas dalam kepimpinan negara. tuduhan-demi tuduhan ditunding kepada Umno dengan pelbagai kata hina nista, kini dalam Pas mula bercelaru dan haru biru.

Dikalangan pemimpin Pas saling tuduh menuduh dan bersumpah seranah sesama sendiri. Biarlah rakyat menjadi saksi apabila orang berilmu ajaran islam yang begitu tinggi hingga bermegah-megah memperlekah ilmu orang lain bergaduh sesama sendiri untuk berebut harta perang. Harta perang itu sebenar harta rakyat.

Semuga hukuman rakyat bekal menjadi kenyataan ke atas orang yang petah beragama, tetapi berlaku songsang dalam pengurusan pentadbiran negeri di huklum dalam pilihanraya ke-13 nanti.

Apa lagi, demi kasih sayang kepada DAP dan kepada saki baki kaum Lut, pas terpaksa akur dengan kehendak gereja kristian untuk menggunakan kalimah Allah, sedangkan hakikatnya sudah tidak ada lagi golongan ahli kitab dalam ajaran kristian di negara ini.

Allah itu tunggal, tidak beranak dan diperanakkan dalam ajaran Islam, tetapi dalam ajaran kristian di Malaysia 'Allah' yang mahu diguna pakai itu beranak, diperanakkan dan Isa .as itu adalah anak Allah. Apakah ini yang Pas ingin pertahankan.

Inilah yang dikatakan kecelaruan dalam Pas dipenghujung hayatnya. Kes Pas menyokong penggunaan kalimah Allah oleh Kristian itu membuat ramai orang berilmu ajaran islam dalam pas mula melihat kesongsangan perjuangan Pas. Cuma tunggulah, jawaban kebencian kepada pas pada pilihanraya umum ke-13 nanti.

Yang akan kalah dulu pastinya Khalid Samad di Shah Alam kerana begitu beria-ia menjadi pembela kepada pembinaan kuil hindu dan pejuang kepada pihak Gereja Kristian untuk membolehkan menggunakan kalimah Allah yang dianggap begitu suci kepada umat Islam.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata