Sunday, March 7, 2010

KELANTAN dan PKR SEDANG SAKIT

Walaupun masih di Surabaya, pada kesempatan ini saya ingin mengambil kesempatan untuk menghulur pandangan tentang kelantan yang sedang sakit, begitu juga dengan PKR.

Ases internet di Surabaya juga begitu baik untuk melihat apa yang berlaku di Kelantan dan PKR adalah wajah-wajah kelam yang bakal menanti rebah.

Di Kelantan, KDYMM Tuanku Sultan Ismail Putra sudah kembali ke bumi karamat sendir selepas menerima rawatan insantif di Singapura. Jika diperhatikan, wajah ceria Al-Sultan mula menampakkan kesihatan baginda mula pulih, biarpun tidak seumpama sihtnya dulu.

Yang penting, Tuanku ada di kelantan untuk melihat secara dekat gerakan untuk menjatuhkan baginda dari takhta, kononnya meninggalkan negeri lebih tiga bulan , selain berpandukan 'medical bord' yang dikatakan palsu.

Begitu pun, seumpama firtasat saya sebelum ini bahawa Meneteri Besar kelantan, Dato' Nik Aziz Nik Mat, tidak akan berada di lapangan terbang untuk turut menyambut Al-Sultan menjadi kenyataan.

Nik Aziz di serang sakit dada sehari seblm Tuanku tiba di Kota Bharu. Sakit dada dan sakit perut memang menjadi kesakitan biasa bagi Nik Aziz.

Cuma, mungkin kali ini benar-benar sakit atau 'bohong sunat' untuk lari dari menghadap Tuanku - 'bimbang' nanti di maki hamun oleh Tuanku di depan ramai.

Bakal Menteri besar , Dato' Husam Musa pula yang diberi peranan menghadap Tuanku, bukan Timbalan Menteri Besar.

Jika digambarkan soal sakit dada Nik Aziz mungkin ada kaitan dengan kes melepaskan pelumba basikal Le'Tour de Langkawi. Mungkin dada Nik Aziz sakit kerana tidak dapat menjadi pelepas perlumbaan, yang kebetulan dilakukan oleh Dato' Awang Adek.

Nik Aziz cukup marah dimalukan, sedangkan dalam jadual - Nik Aziz adalah pelepas perlumbaan. Tiba-tiba 'toekeh' Wang Ehsan pula yang melepaskan para peserta.

Tapi, tidak mungkin kerana hal kecil itu membuat Nik Aziz sakit dada.Mungkin, Nik Aziz begitu tertekan dengan gelagat Ahli Perliman PKR yang lepas seorang- seorang keluar dari parti pakatan yang dipertahankannya.

Nik Aziz malu dengan kejadian itu, kononnya dalam perjuangan suci mereka pun masih ada orang lari, termasuk pejuang Islam - Zulkifli Nordin yang dipecat.

Anwar yang bercakap besar kononnya kerajaan BN akan jatuh pada 16 september 2009, akhirnya terpaksa menelan 'ludah' sendiri apabila keinginannya tidak direstui oleh Allah s.w.t kerana dosa liwatnya.

Anwar sudah disediakan duit yang cukup oleh Yahudi untuk mmebeli Ahli Perlimen BN hingga terpaksa pergi memburu wakil rakyat BN hingga ke Hong Kong bersama Saiful.

Kini, dalam mengelabah dan menunggu maut, Anwar menuduh pula BN yang membeli wakil rakyat mereka. Ini manusia penipu besar dan tidak boleh dipercayai dalam kumus politik Malaysia.

Jika kita jahat, kita akan sentiasa menuduh orang lain jahat. Kejahatan kita kita simpan di sebalik jubah, kopiah dan lagu-lagu al-Quran dan atas nama persahabatan dengan ulama dunia yang tersohor.

Anwar ibrahim cuma 'warak'nya di mulat dong, kata sahabat yang juga ahli Wakil Rakyat Indonesia. Katanya, Anwar dana kuncu-kuncunya yang membayat para perusuh untuk melaung - 'Sapu Malaysia' tempoh hari.

Di sini, perusuhnya boleh dibayar oleh sesiapa saja bersama jodulnya. Asalkan, lepas makan dan dapat lepas perasaan dong.

Bulan lalu, saya menulis bahawa akan berlaku peristiwa besar dalam parti pakatan rakyat. Hari ini, firasat saya itu semakin menjadi kenyataan dan bakal lebih ramai ahli perlimen PKR, termasuk PAS akan buat kejutan lagi.

Pandang ke Perak dan Selangor, akan berlaku lagi perkara pelik, Jangan terkujut jika ada PAS bersama Umno-Bn dalam sedikit waktu lagi.

Segala yang berlaku ini adalah satu ketuntuan Allah s.w.t untuk dijadikan satu sempadan pemikiran agar umat melayu Islam lebih bersih dalam membuat keputusan.

Pas tidak salah, tetapi kini sudah jelas diperkudakan oleh DAP yang menjadi pemain utama dalam pakatan. DAP menghalang Pas bercakap soal Islam, kononnya akan kalah besar dalam pilihanraya ke-13.

Sebenarnya, PAS kini berada dalam angan-angan mat jenin dan dibuai oleh tipu muslihat DAP, agar Pas akan kelah teruk dalam pilihanraya ke-13 nanti jika tidak bercakap soal HUDUD dan NEGARA ISLAM.

Jika Pas yang kini menguasai 23 kerusi di Perlimen, berbanding 32 waktu 1999 dulu, mudah bagi DAP berkuasa dan Perdana Menteri Cina pertama akan berkuasa di Malaysia nanti.

DAP bijak mencatur mainan politik kerana ini adalah peluang terbaik untuk mengabui dan menipu pemimpin PAs secara tidak nampak.

Dlam perlembagaan Negara, bukan macam Perlembagaan Tubuh Negrei Perak bahawa Menteri Besar itu wajib yang beragama Islam. Jika ada dari DAP yang Islam, sudah tentu Pas tidak merasa menjadi Menteri Besar Perak.

Ketika menjadi Menteri Besar Perak pun, Pas cuma menjadi Pak turut DAP saja. Inilah realiti politik Malaysia.

PKR akan hancur dan selepas ini pula Anwar akan berkuasa di Pejara sekali lagi. Itu sebenar takdir, bukan konspirasi. Beristiqarahlah jika mahu jawapan terkini dan hakiki.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata