Saturday, October 3, 2009

BAGAN PINANG: ISA BAKAL MENANG BESAR

Penamaan calon pilihanraya kecil Bagan Pinang dalam perlimen Teluk Kemang, Negeri Sembilan bermula pagi tadi, menyaksikan pertandingan dua penjuru antara Umno-Bn yang diwakili oleh Tan Sri Mohd Isa Samad dan wakil Pas adalah Zulkifli Muhamad.

Keputusan kemenangan mutlak akan diketahui pada 11 Oktober ini. Begitupun, pada ukuran awal - kemenangan sudah berpihak kepada Tan Sri Isa yang bergitu mesera rakyat dan memang menjadi idola kepada perubahan pesat bandar Port Dickson, Bandar Peranginan yang juga Bandar Tentera Malaysia.

Port Dickson seawal 1980'an cuma pekan kecil yang jauh tertinggal dalam era pembangunan yang cuma memiliki sebuah hotel bertaraf lima bintang yang dikenal Ming Court. Namun, Isa yang membawa perubahan besar dalam lanskap pembangunan daerah Port Dickson. Pertumbuhan ekonomi begitu pesat yang mempu memberi pertambahan besar kepada peniaga dan juga penduduk sekitar.

Hotel-hotel yang tumbuh bagai cendawan untuk mengamit pelancong dari seluruh negara, terutama dari warga kota Kuala Lumpur setiap hujung minggu. Jarak perjalanan menjadi begitu dekat baik melalui jalan Sepang mahupun Seremban dengan kemudahan Lebuh Raya.

Jika warga Bagan Pinang 'tidak mudah melupa sejarah', Isa akan tetap menjadi pilihan kerana perubahan Port Dickson adalah hasil kerja dan perancangan baik Isa. Malah, Isa adalah 'Bapa Pembangunan Moden' Negeri Sembilan sejak menjadi Menteri Besar sebelum ini.

Isa, biar pun dilihat kerdil di segi susuk tubuh, namun memiliki akal yang bijaksana dan begitu mesera dengan rakyat. Rakyat akan terhibur dengan keletah nakal, tetapi penuh dengan pengertian bermatlamat memajukan kehidupan rakyatnya.

Tidak mudah untuk melenyap Isa dari peta politik Negeri Sembilan dan Malaysia. Ideanya begitu bernas dan berani berdepan dengan pelbagai rintangan. Isa juga adalah seorang pendidik yang sudah berjaya melahirkan ribuan pelajar yang berjaya, malah ada pelajarnya sudah menjadi jutawan dan hartawan.

Kepada Pas, tanggapan rakyat akan menolak Isa sebagai calon Umno-BN di bangan Pinang akan pasti meleset. Isu Isa digantung selama tiga tahun oleh kepimpinan Umno atas tuduhan rasuah politik wang tidak begitu menjadi kesan besar untuk calon umno-Bn menang besar kali ini.

Ingat, tuduhan poltik wang yang dikenakan ke ataa Isa cuma satu 'muslihat' untuk menjatuhkan keria poltik Isa yang tiba-tiba muncul sebagai calon teratas yang menang jawatan Naib Presiden Umno. Ada ramai tidak senang dengan kemenangan Isa yang dianggap bermulut 'celupar' kerana bersikap berterus terang dalam segala hal. Isa bukan jenis 'yes man' kerana beliau adalah anak Tun Mahathir.

Corak dan strategi Isa dalam politik adalah bersikap 'menyerang'. Taktik bertahan dan 'menyangah' setiap pukulan lawan tidak ada dalam kamus politik Isa. Isa disenangi rakyat, bukan setakat 'mesera dan senyuman', malah boleh membuat keputusan segera dari setiap luahan dan keinginan rakyat yang membabit kepentingan umum.

Tuduhan rasuah politik sewaktu pertandingan Naib Presiden Umno yang dimenanginya, hanyalah atas sepinggang nasi yang dijamu kepada beberapa perwakilan di pejabat Menteri yang ketika itu berada di Dewan Bandaraya Kuala Lumpur.

Di Bagan Pinang, Pas dan pembangkang tidak ada isu besar untuk diketengahkan. Pas tidak boleh mengharap kepada perolehan undi pada pilihanraya umum ke-12 lalu. Umno-Bn sudah memasuki era perubahan untuk rakyat yang dijanakan oleh Perdana Menteri Baru, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Umno sudah kembali bertaut dihait rakyat sejak akhir-akhir ini. Kejayaan pemimpin negara memulih kemelesetan ekonomi mula memberi kesan besar kepada golongan peniaga. Kaum Cina dan India mula mencari jalan pulang selepas melakukan kesilapan besar dalam pilihanraya umum ke-12 lalu kesan dari politik fintah dan hasutan.

Tidak ada rakyat negara ini tidak menginginkan kehormonian, keamanan dan kesejahteraan yang sudah sekain lama berjaya memakmurkan bumi Malaysia ini. Rakyat mula menilai berberapa kerajaan negeri yang diserah kepada pembangkang untuk dinilai kekesana pemerintahannya, kini berada di ambang huru hara dan gagal untuk menyempurnakan janji-janji lunak sewaktu berkempen pada pilihanraya umum ke12 lalu.

Rakyat juga mula sedar, bahawa kes liwat yang dilakukan oleh penasihat Pakatan Rakyat, Anwar Ibrahim, seakan ada kebenaran ketika Anwar beria-ia mahu menyelamatkan diri dari terus dibicarakan oleh mahkamah. Kelicikan Anwar untuk mentafsir beberapa perkara yang tidak pernah didengar sebelum ini dalam kes mahkamah, membuktikan kes liwat ini benar-benar berlaku.

Terbukti Tun Mahathir, bukan mengambil keputusan silap memecat Anwar demi kepentingan negara dan rakyat bahawa kaum gay yang dilaknat Allah tidak berhak menjadi pemimpin kepada rakyat yang mejororiti umat Islam. Kes liwat kali ini benar-benar menakutkan Anwar. Anwar takut sekali lagi untuk terhumbang ke penjara. Anwar mula ketakutan apabila 'sumpah' Saiful yang diliwatnya di Masjid Wilayah Persekutuan, tidak memberi kesan dari sebarang 'bala' jika Saiful sekadar membuat fitnah kepada Anwar.

Anwar yang sudah berusia 63 tahun, mukanya tidak ada cahaya seri. Anwar adalah pembohong dan iblis bertopenkan manusia yang ingin melihat negara ini berada dalam huru hara. Hari ini, Yahudi yang mendokong perjuangan Anwar juga mula menolak beliau. Agama Yahudi juga menentang golongan melakukan liwat.

Isa akan terus difitnah di Bagan Pinang. Isa akan dituduh sebagai 'perasuah' sepenjang tempoh kempen. Tetapi, rakyat harus sedar 'Bapa Perasuah' - Anwar Ibrahim yang akan menjadi dalang dalam menyebar fitnah di Bagan Pinang. Anwar juga adalah 'Raja Kroni' ketika berada dalam umno dahulu dan sewaktu menjadi Menteri Kewangan dahulu.

Anwar adalah 'Raja' kepada segalanya. Anwar adalah 'Raja BuDuBur'. Anwar begitu dipuja bukan keranas Anwar, tetapi dipuja kerana 'gaya warak' bila berupaya menghafal dan mentafsir berberapa potong ayat al-Quran, mengolah minda Hassan AlBana dari karangannya untuk dilintara dalam setiap ceramahnya. Cuma Anwar tidak pernah baca ayat-ayat al-Quran yang Allah mengazab kaum Nabi Lut.

Umno-BN akan menang besar di Bangan Pinang. Undi tentara yang memihak kepada pembangkang lebih 1800 undi pada piliharaya umum ke12 lalu tidak akan kekal begitu lama. Undi pos akan merosot kepada pembangkang.

Anggota berunifom terutama tentera dan keluarganya sudah jauh mendapat pembelaan daripada kerajaan. jika ada yang menetnang kerajaan lagi, golongan ini adalah kaum yang tidak bersyukur nikmat yang di terima. Allah s.w.t memberi rahmat dan kemuruhan rezeki dari kepimpinan kerajaan Umno-BN yang pemimpinnya begitu mengambil berat tentang kehidupan rakyatnya.

Bagan Pinang adalah kubu kepada kekutan Umno di Teluk Kemang. Isu apa pun yang akan diketengahkan pembangkang terutama serangan peribadi kepada Isa tidak akan menukar pendirian rakyat untuk berpihak kepada Umno-BN. Pencalonan Isa, membuktikan Umno berani berdepan risiko soal peribadi. Isa adalah pilihan yang tepat. Tunggulah, janji Allah s.w.t bahawa Isa akan menang besar nanti.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata