Wednesday, May 18, 2011

ESOK 'BENCANA' MENANTI NUAR BRAHIM DARI BERKAT DOA WAN AZIZAH

Hidup dan kehidupan Nuar Brahim selepas isu liwat kedua dan terkini dengan pendedahan video seks lakonannya yang didedah sendiri oleh sahabat akrabnya, Dato' Eskay, membuatnya tidak keharuan. Ketenghan tidak wujud lagi, kesabaran sudah tidak ada lagi, malunya lebih dari kemaluan terdedah.

Sebenarnya, semua kegelisahan dan bencana ini berlaku berkat dari Doa isteri yang setia, Wan Azizah yang tidak sudah-sudah memohon kepada Allah s.w.t agar menunjukkan kebenaranya. Air mata Wan Aziziah sudah bergeleng sewaktu meminta kepada Allah s,w.t, akhirnya suami sudah lama lupa untuk brada di mimbar membaca khutbah seperti dulu-dulunya di mana-mana masjid yang diperintah kerajaan pakatan.

Mimpi 16 Septemper 2010 tidak menjadi kenyataan kepada Nuar Brahim yang bercita-cita setinggi langit untuk menjadi kepala pemerintah di negara ini. Kini, Helah demi helah dalam segala tipu muslihat dibuat untuk mengaburi mata rakyat dan rakan yang hanya sayang di luar, tetapi benci di hati - PAS kononnya selepas PRu ke-13 Putrajaya akan ditawan.

Konon yng dalam konon pada jalan yang masih berliku dalam lembah duri itu, tidak mungkin akan menjadi kenyataan. Nuar Brahim akan sekali akan bermimpi di singa hari dengan igauan kes liwat yang sudah pun terbuka pintu penjara Sungai Boloh untuk satu waktu rehat yng panag buat kali keduanya.

Jika dianalisis kepada kenyataan Hakim Mahkamah Tinggi, terbukti Nuar sudah bersalah, tetapi hakikatnya Nuar diberi peluang bela diri bermula 6 Jun ini. Justeru itu, akan keluar lebih banyak lagi persoalan pelik, lucu, lucah dan menghairahkan.

Ini adalah satu sejarah pembicaran paling panjang sebelum memutus bela diri. Karpal Shing sendiri sebagai ketua Peguam Bela Nuar brahim mula terperangkap dalam kes ini, sedakangkan ketika kes liwat pertama, selepas Mat Satu yang ketika Naib Preasiden pas mengelar Nuar dengan gelaran mengaibkan - Al-JUBURI, Karpal Singh juga meminta gar satu siasatan diraja di buat n turut menjaja bahawa memang Nuar Brahim kaki liwat.

Soalnya, kenapa ketika itu Mat Sabu secara individu dan Pas secara umumnya berserta DAP begitu beria-ia menghentam Nuar. Ini semua untuk kepentingan untuk kepentingan politk 'murahan' kerana Nuar ketika itu adalah Timbalan Perdana Menteri.

Jika dulu, PAS dan DAP menghina serta mengeji Nuar kononnya atas alasan moral dan PAS atas nama Islam mengeluarkan pelbagai ayat-ayat al-Quran bagi menyakinan rakyat dalam isu Nuar ini.

Hari ini, Nuar buat hal lagi, bukan setakat meliwat Saiful yang kononnya 'pembancuh kopi', tetapi mengaibkan diri sendir apabila keluar bersama sahabt akrabnya, Dato' Eskay untuk melanggang pelacor dari tanah Besar China yang datang ke negara ini memang untuk menjadi pelacur atas tiket pas pelajar kolej swasta.

Nuar dan Eskay ini adlaah sahabt terlalu akrab, seakrab Nuar dengan Dato' Nallakurupa yang juga memain tugas sama jika diminta oleh Nuar. Bila dicabar oleh Eskay n Nalla soal kes 'betina' ini Nuar tidak berani mencabar kembali di mahkamah atas nama sama fitnah.

Hakiaktnya, Nuar adalah jenis manusia cepat 'baran' dan mudah melatah untuk mengambil segala tindakan hukum, termasuk sedia untuk bersumpah 'muhabalah' jika tidak berslaah.

Pada firasat saya pada Nuar, jika dia tidak bersalah dalam kes liwat dan video sek lakunannya sendiri, jika suruh bersumpah atas bangunan Ka'abah pun dia sanggup kerana inilah 'cahaya penerimaan' rakyat untuk lebih bangkit menyokongnya.

Tetapi, dalam islam - sudah diingatkan sumapah 'laknat' ini tidak boleh di buat main-main, baik yang menuduh atau yang kena tuduh kerana Allah s.w.t akan membayar kes di atas dunia lagi kerana ia adalah kesaksian kepada umum. Justeru itu, Nuar tidak berani, cuma setakat terus menafikan seolah-olah kebenaran miliknya.

Jika manusia yang memiliki akal sempurna, lihatlah paling tidak tiga kali - jika ikut islam - , perhatikan siapa sebenar pelakonnya. Jelas, rupa, watak, gaya jelas miripnya n jelas memang dia.

Apa yang berlaku ke atas Nuar ini adalah hasil doa beramai-ramai rakyat malaysia yang puluihan ribu bersolat hajat anjuran Pas atau NGO lain untuk memohon kepada Maha ADIL agar menunjukkan siapa benar dalam kes liwat pertama.

Allah s.w.t yang Maha Arif tidak menunjukkkan bukti dalam hukaman bala, tetapi membiar iblis terus bertenggek di dada Nuar agar mengulangi perkara sama, selain kes-kes dengan wanita lain. Ini bukan hanya berkat doa rakyat, TETAPI sebenar doa keikhlasan Wan Azizah yang ingin tahu siapa sebenar suaminya.

Apapun kerana 'kebutaan oleh kuasa dunia', petunjuk yang jelas pun dinafikan. Hakiaktnyqa hari ini, pemimpin PAs mula berhati-hati dengan isu Nuar Brahim ini, takut samapai terlajak yang sudah untuk berundur kembali.

Mejoriti pemimpin PAS sedar klip vedio itu terbukti Nuar, begitu juga dalam kes liwat, tetapi mereka masih bertahan kerana 'kuasa politik' letakkanya lebih tinggi dari nilai islam yang diperjuangkan oleh mereka.

sikap PAS ini yang membuat Allah s.w.t tidak mereda PAs untuk menjadi penguasa politik negara sekali pun menggunakan bnama islam untuk mencari kuasa. mejoriti rakyat Malaysia adalah Islam, kenapa mereka tidak terliur dengan perjuangan PAS yang berlebalkan Islam.

Semua ini adalah ketentuan Allah s.w.t bahawa yang batil akan tetap menjadi batil sekalipun seluruh ayat Quran dibaca untuk menarik sokongan rakyat. Batil dari perbuatan kerana jiwa tidak sebersih dari pertuturan yang diucapkan.

Kelantan dianugerah Allah s.w.t untuk dijadikan contoh agar rakyat Malaysia membuat perbandingan antara pemerintah yang berlebal islam untuk dibandingkan Umno yang berjuang untuk umat melayu yang beragama islam.

Apakah Pas sudah laksanakan pelbagai dakyah islam yang dierjuang lebih 55 tahun itu di Kelantan. Sekali lagi Allah s.w.t memberi contoh kepada mereka yang buta mata hati apabila PAS menjadi 'penumpang' kepada kerajaan PKR di Selangor, di mana suara PAS untuk meletakkan syiar islam yang diperjuangkan.

Ini adalah contoh anugerah Allah s.w.t agar rakyat dan umat islam mlihat, merenung dan berfikir secara berHIKMAH untuk membuat perbandingan nyata, siapa sebenar pembela umat Melayu islam dan mempertahankan syiar islam hingga begitu subur ke hari ini.

Umno melaksanakan tanggungjawab memartabatkan ajaran islam sejeka merdeka hingga kini, sebagaimana umat Islam di negara ini menjalankan tanggungjawabnya terhadapa syiar Islam yang diterima. Jika umat islam diujurkan berjemaah, sebagai kerajaan yang diperintah oleh pemimpin Islam, masjid dan surau dibina untuk kemudahan beribadat. begitu juga hal2 berkaitan.

Seandainya, Umno tidak melaksankan hal2 berkaitan hal2 Islam ini di bawah tanggungjawab pemerintahnanya - boleh dan hala untuk dituduh kafir laknat sekali pun. Jika Umno gagal memartabatkan umat Melayu yang sekali gus menjadikan Islam itu menampakkan kesuburannya, maka boleh dituduh zalim atau firaun.

Terlalu mudah tuduhan dibuat ke atas Umno sebuah parti yang membela Islam atas nama umat Melayu. Palbagai ayat2 Allah dijual sebegitu murah untuk menarik kuasa rakuyat agar menyokong perjuang kosong yang hanya melebalkan Islam.

ASejak Pas menjadi kuasaa politik kononnya atas lebal Islam, kita tidak tahu berapa ramai bukan Islam sudah memeluk Islam atas syiar dakwah islamnya. hakiaktnya, islam itu adalah agama dakwah untukmenarik lebih ramai bukan islam memeluk ajaran suci ini. PAS cuma berpolitik malah demi kuasa rela mengkafir yang sudah islam. Inikah sunah dan ajaran al_quran yang diajar kepada umat Islam.

Berbalik isu Nuar Brahim, hari ini pelabgai hukum syarit di keluarkan kononnya mendakwa Nuar di fitnah. Sebenarnya, Nuar yang mefitnah dirinya sendiri dan kini giat menipu rakyat yang mudah melatah.

Umno dituduh mefitnah, tetapi jika mereka membawa pelabgai tuduhan fitnah ia menjadi halal. ini yang mendukacitakan sebagai umat islam yang sudah jauh tersilap mentafsir hukum dan ajaran suci. Mereka beria2 membela Nuar kerana Nuar kini berjuang bersama2 mereka, tidak seperti dulu beria-ia menuduh Nuar memang kaki liwat.

Hari hakim dunai sedang menilai Nuar Brahim. Hari ini juga rakayt yang bernafsu amarah mendokong perjuangan Nuar menidak keadilan hakim. Namun, hakim akhirat akan membawa bersama kita yang menyokong mereka yang melakukan kesalahan. Apakah kita sedia bersekongkol atau benar-benar berada di jalan yang Allah s.w.t redha. Fikirlah dan jangan memandang sebelah mata kes begini.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata