Tuesday, July 13, 2010

PERPADUAN MELAYU: UMNO USAH JATUHKAN MARUAH RAYU PAS

Biarpun ajaran islam yang anunti oleh umat Melayu termasuk yang mendokong perjuangan Umno, mengajar agar umat Islam itu wajib hidup bersatu padu dan jangan bermusuhan sesama sendiri, tetapi hakikat untuk merayu Pas bersatu demi poltik Melayu adalah sekadar membuang waktu Umno sahaja.

Sememangnya islam mengajar kita bersatu, bukan setakat dengan umat islam semata-mata, tetapi juga dengan kaum lain yang bukan Islam.

bukan muda untuk mengajak orang sesat untuk besatu, biarpun untuk kepentingan melayu yang seratus peratus Islam. Ini kerana Pas sudah terlalu jauh mengkafirkan pengikut Umno tanpa alasan.

Jika alasan kerana bersahabat dengan bukan Islam, maka menjadi kafir - ia cuma satu dakyah sesat. Apakah Pas tidak bersahabat dengan bukan islam yang jauh menolak segala unsur islam diterapkan - DAP.

Pas sebenarnya buang tebiat diakhir-akhir ini selepas perjuangan atas nama Islam sekian lama. Merka berjuang untuk menghancurkan perpaduan melayu islam dengan isu kafir mengkafir.

Isu kafir mengkafir ini sebenarnya lebih bertujuan untuk menakut-nakutkan umat Islam agar menolak Umno dan memberi sokongan kepada mereka sedangkan hakikatnya - tidak menjadi kafir umat Islam seakilipun bersatu dalam mentadbir sebuah kerajaan selagi tidak membantah setiap dasar islam diserap dalam pentadbirannya.

Apakah selama ini rakan Umno dalam kesatuan tulin - Barisan Nasional menentang Umno yang menerajui kepimpinan malaysia menghalang pembinaan masjid, tilawah Al-Quran, sekolah agama islam, Universiti islam, tahfiz Al-Quran dan segala bentuk dakwah islamiah, cuti Nuzul al-Quran, perayaan Mulidul Rasul dan sebagainya lalgi.

Terlalu banyak yang diajarkan oleh agama islam diserap dalam setiap pentadbiran negara yang diketengahkan oleh pemimpin Umno.

Hari ini, Pas sudah memerintah kelantan lebih 20 tahun. Kononnya segalam dasar kerajaan pas sudah memenuhi hasrat Islam. Cuba buat perbandingan apa yang lebih di kelantan dan apa yang kurang dibuat oleh kerajaan Umno. Siapa yang lebih memartabatkan syiar Islam Pas atau Umno.

Pas sebenar tidak ubah dikalangan orang yang gila bercakap soal islam, tetapi hakikatnya perbuatan tidak berlaku begitu. Apakah memfitnah termasuk dalam hukum yang dibolehkan oleh islam.

Apakah islam menghalalkan segala bentuk fitnah sekalipun kepada bukan Islam. Jika Pas jawab boleh...ilmu islam mereka sebenarnya sekadar satu ilmu bodoh.

Pas sebenar sebuah parti politik 'nafsu-nafsi', bukan bermaruah islam, tetapi penghancur hukum hakam islam sebenar. Inilah yang dikatakan sesat.

Oleh itu, saya dari dulu dan selama-lamanya akan mempertahankan nawaitu bahawa Umno tidak perlu memujuk Pas untuk bersatu kononnya bangsa Melayu Islam perlu bersatu.

Melayu akan lebih bersatu jika setiap bangsanya boleh berfikir secara 'celik akal' - 'celik ilmu hakikat' untuk menilai dan membuat perbandingan terbaik setiap kebaikan yang dibawa oleh Umno dan apa yang dilaungkan oleh pas selama ini sudah dilaksanakan.

Jangan berfikir secara emosional. jangan kerana Pas menentang rasuah - pemimpin mereka tidak 'makan rasuah'. Golongan laknatullah yang bercakap orang lain rasuah, sedangkan kita juga terbabit dengan rasuah.

Sebab itu, terlalu mudah membuat kesimpulan bahawa orang yang kuat menuduh orang lain rasuah, menghina orang lain - mereka sebenarnya yang begitu ghairah melakukan segala kekejian itu.

Jangan ingat orang yang bercakap membaca segala ayat al-quran itu bersih jiwa raganya dan laim rohnya. Ingatlah, golongan munafik lebih ramai dikalangan orang yang berilmu Islam, kerana mereka seebenarnya mudah menjadi riak kerana ilmu yang ada sekadar ilmu - bukan sekudus amal yang sempurna.

mereka yang berilmu dan beramal - apabila menemui jalur keTuhanan akan lebi takut untuk mecaci dan mencerca orang lain, apa lagi untuk menabur fitnah setiap malam.

Perbandingan paling mudah - pemimpin Umno mana yang suka mencaci, memaki dan memfitnah pemimpin Pas. inilah perbandingan terbaik jika kita meletakkan ajaran islam sebagai syiar tertinggi dalam kehidupan kita, kecuali islam baka atau Islam sekadar kerana kebetulan kita dihantar mengaji di sekolah agama islam saja.

Oleh - saya merayu kepada pemimpin-pemimpin tertinggi Umno - cukuplah dan jangan sesekali merayu pas untuk bersatu atas nama ' bangsa Melayu perlu bersatu'. Melayu tidak mungkin dapat bersatu secara total jika ajaran islam cuma dijadikan perhiasan hidup, bukan pakaian batin.

Hakiakltnya - Pas bukan pejuang islam tulin, tetapi pejuang politik yang penuh 'dendam'. Merak seudah lama berjuang dan melaung segala slogan Islam - tetapi tidak dapat untuk mengusai politik kepimpinan Malaysia.

Islam yang Nabi Muhamad s.a.w yang sejati dalam tempoh waktu yang tidak panjang sudah berjaya membina kuasa Islam di segemnap penjuru alam. Inilah perbezaan Islam sejati yang dibawa oleh Nabi Muhamad s.a.w yang syiarnya mengetuk semua pintu hati manusia, bukan islam yang penuh kepincangan yang dibawa oleh Pas.

Jika Umno tidak memperjuang syiar islam menerusi versi politik sejak selepas merdeka - sudah lama umat melayu islam menolak perjuangan Umno. Hari ini biarpun seribu kekalutan dalam perjuangan Umno yang penuh suka duka - sokongan umat Melayu Islam terus kekal.

Inilah keramahnya perjuangan Umno. Jika kerajaan Umno-BN akan runtuh - ia sudah berlaku pada tahun 1999 ketika pertelagahan hebat Mahathir dengan Anwar yang dipecat kerana mengamalkan nafsu diwi-fangga - liwat.

Hari ini, pas pula menyokong perjuangan DAP dan PKR yang sedang menyiapkan 'keranda' untuk perjuangan umat Melayu. Kita boleh lihat - api perkauman yang dibawa oleh DAP begitu mula menghidupkan 'api'.

Jika Pas dan umat melayu yang mendokong PKR turut meniup 'api' menjadi lebih besar hingga boleh membakar - bukan hanya Melayu Umno sahaja yang akan terbakar - tetapi ingat seluruh melayu yang berpendapatan sederhana ke bawah akan terkurung dalam keranda DAP nanti. Tunggu dan lihat.....

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata