Tuesday, June 8, 2010

PAS KECAM YAHUDI ISREAL:TESCO, KFC DLL DIRATAH JUGA

Akhirnya, tigabuah kapalmilk malaysia yang ditugas untuk menghantar bantuan kemanusian ke Gaza di rampas oleh Isreal.Nilainya bukan sejuta dua, tetapi ketegasan Malaysia untuk mambantu rakyat Plastine semakin tidak padam.

Isrealadalah golongan kaum yang dikecam Allah s.w.t dalam al-Quran sebagai satu bangsa paling hina dalam sejarah bangsanya. Musuh utama Bangsa Yahudi Isreal adalah Islam.

Jika boleh setiap nabi yanglahir perlu dari kaum mereka, tetapi di penghujung wahyu - Nabi Muhamad s.a.w dilatik oleh Allah s.w.t untuk mewariskan ilmu agama terakhir yang begitu suci dan teragong.

Hakikatnya, yahudi adalah pengusa ekonomi dunia dan golongan paling kaya dan ternama di dunia dari bangsa Yahudi.

Selepas serangan Isreal ke atas kapal kagaor barang ke Gaza 31 mei lalu, dunia bangkit menentang kekejaman Isreal kerana membunuh 19 rakyat tidak berdosa yang membawa misi keamanan dan kemanusiaan. Anggaplah 'meatian itu adalah syahid yang dituntut oleh pejuang Islam.

Mamara dan Corrie berada dalam tahanan Isreal. Sejarah kekejaman isreal bukan baru, tetapi sejak kewujudan manusia. Permusuhan agama antara Yahudi dan Islam bukan cerita baru. Yahudi adalah perancang untuk membunuh Nabi Muhamad s.a.w.

Yahudi juga yang memecah ikatan Perjanjian Hudabiyah yang membuka ruang kepada Qyurish Mekah menyerang Madinah dan mahu membunuh Muhamad Rasulullah.

Gara-garaCorriedan Mamara,segenap pelusuk alam berhimpun mengadakan demotrasi untuk mengecam Isreal.Demotrasi di Kuala Lumpur menujuke kedutaaan Amerika Syarikat,sekutu Isreal.Apakah, Amerika akan menukar kasih sayang mereka terhadap Isreal dengan dunia lain.

Satu lagi,demotrasi - pulau barangan Isreal dan Yahudi. Pasbgitu beria-ia membawa mesej. Tetapi,di Kota Bharu segenap wujud gudang Yahudi.Paling besar adalah TESCO yang dirasmi oleh Nik Aziz sendiri.

KFC dan makan segera lain termasuk Kenny Rodger juga milik Yahudi. Begitu juga Coca Cola dan air minuman ringan dari kilang sama.

Sebab itu,kepada saya demotrasi sekadar untuk melepas geram.tetapi kesannya tidak begitu ketara.

Terimalah hakikat bahawa Allah s.w.t mewujudkan kaum Yahudi untuk dijadikan sempadan hidup kepada umat Islam. Jika Allah s.w.t membenci kaum Yahudi ini, sudah lama bumi Isreal hancur jadi padang jarak padang terkukur.

Jutaan umat Islam termasuk pendoa paling hebat- Nik Aziz sudah puluhan kali sembahyang hajat untuk Allah s.w.t menimpakan pelbagai balake atas Isreal.

Rakyat Plastine yang muslim hampir setiap malam bersolat Hajat untuk Allah s.w.t menurunkan pelbagai bala ke atas Isreal. Tetapi, Isreal terus gagah dan berkuasa dengan penuh kezaliman.

Di mana silapnya kita...ini semua kerana kita yang menganut ajaran Islam sudah hilang pengertian 'SABAR' dan kita diajar dserta mengajar agar berdoa untuk kehancuran orang lain, sedangkan mereka adalah makhluk ciptaan Allah s.w.t yang turut berperanan di bumiini.

Ulama kita sudah jauh terpesong dalam pengertian sirah kehidupan Nabi Muhamad s.a.w yang mengajar kita erti sabar dan bersatu.

Apakah Nabi mengajar kita membalas kejahatan orang lain dengan kehancuran. Apakah bukit tidak menjerit kepada Nabi untuk menghancurkanorang yang mengkhianati Nabi.

Apa yang Nabi minta kepada Allah s.w.t adalah - membuka pintu hati kepada mereka yang zalim dengan kebaikan dan perubahan dalam hidup. Inilah kekurangan kita dalam mendasari hikmah islam.

Selain SABAR,umat Islam dituntut agar 'BERSATU' kerana setiap umat Islam itu adalah bersaudara. Bukankah kita diperingatkan agar bergaduhpuntidak lebih dari tiga hari,agar boleh bertengur sapa.Tiga hari waktu itu adalah untuk bertenang dan bermuhasabah diri.

Hari ini,umat Islam tidak bersatu di mana-mana. diPlastine yang kita banggakan sebagai bumi para Nabi,bumi ambia dan waliyullah, akhirnya berakhir dengan perpecahan.

Kenapa wujud perpecahan.Ia hanya kerana satu perkara - POLITIK dan KUASA.

Di Kelantan, 21 tahun Pas memerintah kononnya atas nama kerajaan Islam...apakah contoh terbaik yang boleh diikuti oleh kerajaan lain. Role model yang di bawa cumakancah perpecahan politik yang tidak pernah berakhir.

Bibit perpecahan dan mengkafr sesama sendiri begitu menebal. Doa menghancurkan sesama Islam dihalalkan, tetapi Kelantan sebenarnya lebih maju dan membangung kerana wujudnya pembangunan pesat yang dibawa oleh kerajaan Pusat pimpinan Umno yang berjuang atas nama bangsa Melayu yang 100 peratusnya islam.

Jangan salahkan orang lain jika umat Islam tidak maju jauh kedepan untuk menguasai dunia. Untuk apa kita bersolat jika mengetian - MARI MENUJU KEJAYAAN -tidak boleh ditafsirkan secara berhikmah.

Kita umat islam yang terbimbing dengan ilmu wahyu yang suci,terlalu mudah menunding jari memfitnah dan memburuk sesama sendiri. ini yang membuat Yahudi mengertawakan segala bentuk demotrasi. Jadi,cukuplah demotrasi hipokrasi ke atas Yahudi,akhirnya kita terpaksa menelan ludah sendiri.

Kenapa kita tidak menyerang Anwar yang mendapat 'bantuan kewangan' dari Yahudi untuk mengerakkan PKR dan menabur sumber kewangan setiapkali pilihanraya.

Anwar adalah agen Yahudi nombor satu di Asia yang memain perang untuk memecah belah umat Islam dan kerjaaan Islam di merata negara, terutama di Timur Tengah.

Renunglah...ini masakita bermuhasabah diri. Runtuhnya dunia Islam kerana kita berpecah dan tidak bersatu padu. Sedangkan islamitu adalah agama silaturahim,bukan sahaja sesama Islam, tetapi bukan islam. islam itu adalah contoh kepada seluruh hidupan manusia.

1 comment:

  1. ni ko merepek pasal ape? yahudi? kemanusiaan? agama? tp bau politik tu lg kuat la...terang2an ko buat bende tanpa berfikir, ko kenal TGNA? dengar ape org kata tu boleh tp kaji la dulu dan dgn kajian jg ko tahu apa itu sekular

    sekian

    ReplyDelete

Jangan Pandang Sebelah Mata