Thursday, December 31, 2009

RAJA PUTRA: TANYA ANWAR IBRAHIM

Kehilangan Raja Purta yang memfitnah Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak dan isterinya Datin Seri Rosmah, akahirnya terjawab apabila penulis yang dulukan dikatan 'bertelor besar' kini menjadi hilang terlor apabila melarikan diri ke luar negara dengan menggunakan pasport negara lain.

Beliau kini dikatakan berada di London untuk menyelamatkan diri dan membiar anak menjadi 'budak liar' di negara ini. Bapa apa ini. Sepatutunya bapa adalah pelindung kepada anak-anak, bukan menyelamatkan diri sendiri.

Selama ini, semua orang tahu Raja Putra selalu bercakap dengan berani mempertahkan hak yang ditulisnya. Akhirnya, menjadi ayam berak kapur.

terbukti segala tuduhan terhadap pemimpin negara dalam kes pemudunhan altantuya dan tuduhan terhadap Rosmah adalah fitnah besar yang kini melingkari dirinya sendiri.

Islam sendiri mengajar kita - 'berani kerana benar' dan perlu lari dari tenggungjawab kebenaran jika apa yang kita tuliskan itu adalah tidak palsu.

Raja Putra dilindungi oleh Anwar Ibrahim kerana selama ini ia adalah penulis upahan Anwar untuk menabur fitnah. Anwar memiliki harta yang besar di Landon, malah di Amerika. Siapa kata Anwar pembela Islam ketika menjawat Menteri Kewangan jika beliau sendiri tidak bersekongkol dengan rasuah, termasuk rasuah politik yang diperkenalkannya ketika ingin menjatuhkan Almarhum Ghafar baba.

Azmin yang ditugas menghantar wang bernilai jutaan ringgit untuk menghalang pencalonan Ghafar Baba agar tidak mencukupi kouta. Pencalonan pertama Anwar di Kelantan dari Bahagian kok Lanas bernilai berapa juta atau terlunas hutang piutang orang tertentu. Tanya ketua Bahgian Kok Lanas ketika itu.

Siapa Anwar jika bukan raja korapsi. Kini Raja Putra berlindung di Landon dan lari dengan pasport negara lain.

Jika kes ini terdedah, macam mana raja Purta boleh mendapat pasport negara Indoensia untuk lari ke Landon. Tindak mungkin Raja Purta akan mendapat pasport Thailand kerana negara itu cukup susah untuk membuat kerja-kerja seumpama itu, lagi pun Raja Purta tidak pandai bercakap siam sekali pun pernah menyewa wanita siam.

raja Putra sekali lagi melakukan kesalahan besar kerana menipu taraf kewarganegaraan. Adakah orang seperti ini membuat umat Melayu Islam dan rakyat malaysai boleh percaya dengan setiap tulisan berbentuk khayalan otak rosaknya.

Orang yang jenis gila-gila bahasa ini mudah dipengaruhi dan mudah dibeli untuk membuat fitnah kepada orang lain. Renunglah, nilai budaya hidup raja putra.

Selain raja Putra, kini adala pula kononnya tulisan Balasungdram yang juga turut memfitnah Rosmah. Semua ini manusia upahan Anwar Ibrahim kerana Anwar senarnya raja pemfitnah, selain Raja Liwat Malaysia. Inikah nilai pemimpin yang perlu dipuja-puja oleh rakyat Malaysia.

Ingatlah soal Qoda dan Qadar Allah s.w.t bahawa setiap ketentuan itu ada hikmat untuk setiap orang. Bermuhasabahlah diri untuk mencari kebenaran. Anwar jatuh kerana perintah Allah s.w.t yang tidak menginginkan 'kemusnahan' yang dirahmati dan dimakmurkan berlaku di bumi Malaysia gara-gara salah pilih pemimpin.

Di negara ini, Allah s.w.t cuma membuat perbadingan untuk dilihat oleh rayat untuk mengukur sejauh mana kebaikan dan kesempurnaan kepimpinan antara kerajaan Umno dan kerajaan Pas. Siapa yang lebih baik dan lebih berusaha untuk memartabatkan rakyat dan umat Islam.

Jika keranaan Pas kelantan menjulang kehebatan kepimpinan Islam, tidak mungkin akan berlaku kekalutan dalam berberapa isu akhir-akhir ini. Jika kepimpinan orang yang kononnya dijulang alim boleh diterjah dengan isu-isu yang panas pedih hingga membuat nik Aziz hilang sabar.

Pemimpin Umno termasuk Najib yang dituduh dan difitnah dengan isu Altantuya tidak pernah menyumpah seranah atau bercelaka=celaka, kenapa Nik Aziz boleh menjadi penyumpah seranah gara-gara anak menantu dan budak-budak pejabatnya. Inilah nilai kebaikan yang dijadikan sempadan oleh Allah s.w.t agar umatnya berfikir dan bermuhasabah.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata