Tuesday, February 1, 2011

TENANG: PAS KALAH KERANA FITNAH DAN FATWA BERBELIT

PAS kalah lagi diTenang. Kali ini dengan mejoriti lebih besar berbanding pilihanraya umum pada 2008 lalu ketika rakyat begitu terpengaruh dengan tipu daya pembangkang yang di ketuai oleh 'jaguan penipu' Anwar Ibrahim.

Kali ini, Tok Ai atau ADO Azhar berjaya mengheningkan kembali perasaan keliru rakyat dengan satu keyakinan bahawa tidak ada parti lain yang boleh membawa perubahan tebaik kecuali BN-Umno yang diterajui oleh Dato' Seri Najib Tun Razak.

kejayaan cemerlang itu adalah rintian kekalahan Pas di Manik Urai, biarpun menang dengan mejoriti sekecil 65 undi. Peningkatan undi di Galas, Gua Musang yang begitu ketara n kalai ini lebih lagi di Tenang, ia membuktikan Pas akan hilang pengaruh kemenangan pada piliharaya ke-13 nanti.

Piliharaya angka tunggal jarang berpihak kepada Pas untuk menang besar. Pas memperjudikan Cik gu Mala yang dilihat pada rupa jenis gila glamor begitu sanggup meletak jawatan guru yang sudah tersedia gaji bulanan yang cukup selesa untuk bertanding di medan yang sudah pasti akan kalah.

Mala tidak ada pencen dan Pas tidak mampu untuk memberi pekerjaan yang selesa dengan gaji sebaik gaji gurunya selepas ini. Inilah yang dikatakan kalah jadi arang.

Peningkatan undi BN dalam siri pilihaaraya kecil membuktikan bahawa corak pemerintahan Dato' Seri Najib mula diterima oleh rakyat. Masyarakat India yang begitu terasa bahawa mereka begitu di tipu sebelum ini mula kembali mendokong perjuangan BN. Masyarakat Cina yang di momok oleh rasa perkauman kental oleh DAP mula sedar bahawa Umno tidak sejahat 'diktator' yang begitu menjadi 'tuan' kepada BN.

Slogan 1 Malaysia mula melekat untuk memrtabat semula kekuatan perpaduan hidup untuk mengekalkan kemakmuran semua kaum di negara ini. Masyarakat Cina kini mula berdikit-dikit berpindah mendokong semula perjuangan MCA dan Gerakan.

Apa pun di Tenang, PAS kalah kerana budaya fitnah dan fatwa yang berbelit akhirnya menikam diri merka kembali. Rakyat terutama umat Melayu Islam mula sedar bahawa semua fitnah dan fatwa yang berubah-ubah setiap kali pilihanraya tidka ubah penipuan untuk menakutkan umat Islam.

Dua fatwa lama berbunga semual di Tenang di suarakan oleh Nizar bahawa undi Umno Haram dan fatwa dari si pandir yang konon di dewa-dewa oleh Pas, Nik Aziz bahawa undi Umno sama dengan Jahiliyah, membuatkan PAS menikam diri sendiri.

Fatwa Pas akan sentiasa berubah-ubah. Fatwa Islam saja yang tidak boleh diubah-ubah keerana ia adalah datangan dari peringatan Allah s.w.t. Apa lagi membuat fatwa di Johor yang sejak dulu lagi begitu hebat dalam sisitem pendidikan Islam mereka.

PAS silap berbicara soal Islam sejati di medan yang salah. Jika ditanya Nik Aziz yang dipuja lebih dari Nabi oleh penyokong PAS, berapa peruntukan kewangan yang di sediakan oleh kerjaaan PAS Kewlantan untuk sistem pendidikan Islam di Kelantan sejak mereka memerintah dari sejak merdeka lag, kalau dibandingkan dengan Johor.

Jika Pas hebat ingin memamrtabat dan menjuulang perrjuangan Islam, kenapa tidak ada peruntukan untuk mengangkat semula sistem pendidikan pondok yang kini semakin mengecil di Kelantan, selain hidup segan mati tak mahu.

Itu belum diambil kira peruntukan untuk sistem pendidikan Sekolah Agama Rakyat. Jika soal ini pun tidak diberi perhatian, pakah ini yang dikatan 'Aku pejuang Islam' hingga sanggup menidakkan KeIslaman orang lain.

Yang lebih memilikkan PAS, dulu pegasas sekolah pondok Genting, Tumpat, Haji Abdullah menyokong PAs - maka Haji Lah tidka di hina oleh PAS. Tetapi bila Haji Lah dan beberapa guru pondok lain mula sedar PAS hanya pandai bercakap, tetapi ekor penuh Tahi termasuk Nik Aziz sendiri, maka mereka di serang sebegitu rupa degan pelbagaI fitnah yang hina dina.

Sebenarnya, jika diperhatikan di segi 'nurani hakiki', Nik Aziz bukan boleh membawa umat Islam lain masuk syurga, tetapi lebih terjebak ke alam Neraka kehidupan. PAS yang mengamalkan pecah belah.

Pas sebenarnya asobiyyah. Justeru itu, ceramah-ceramah soal asobiyyah tidka kedengaran lagi macam dulu. Ini kerana apabila orang mula faham maksud asobiyyah - rupanya itu adalah PAS, bukan orang yang di tuduh.

Begitu juga apbila menuduh sekolah kebangsaan itu sekular. Kini jarang kedengaran kerana apabila di selidiki, anak pemimpin dan Yang Berhormat Pas sendiri belajar di Sekolah sekular. Jika mereka boleh menghantar anak mereka ke Sekolah Kebangsaan - jadi di mana 'jahil'nya dan sekularnya sistem pendidikan itu.

Sebenarnya, PAS membawa ajaran sesat atas nama perjuangan politik Islam. Jika pergi ke Kelantan, sistem Islam mana yang di guna pakai dalam pentadbiran PAS. Sistem ekonomi Islam mana yang diperaktikkan oleh PAS di Kelantan.

Jika hari ini PAS bangga dapat mencetak duit dinar emas, sebenarnya itu semua untuk tujuan perniagaan untuk memberi keuntungan kepada Perbadanan Menteri Besar. Wang itu kononnya akan diguna pakai oleh kerajaan PAs dalam urusan jual beli dan pembayaran gaji kakitangan, ia masih belum dilaksanakan sampai hari ini.

Soal wang Tabung Memali yang kecoh sekarang ini. Sebenarnya, saya sudah lama mempersoalkan hal ini. Bukan saja Tabung Memali, tetapi tabung-tabung lain temasuk tabung Plestine itu, apakah benar-benar sampai ke tangan yang berhak seperti yang di kutip. Apakah diberitahu kepad aumum jumlah yang di kutip seperti yaang diumum oleh Berita Harian, Utusan atau organisasi lain yang membuat tabung bencana alam atau Tabung Plestine.

Lebih mengaibkan apabila Tabung Memali yang nilai berpuluh juta hasil dari derma, sedekah rakyat yang simpati tidak sampai kepada yang berhak. Ketika ceramah PAS dulu, anak-anak dan balu Ibrahim Libya di arak kehulou ke hilar untuk menarik simpati, akhirnya mereka cuma makan tulang.

Jika benar PAS ini pejuang Islam, kononnya Tabung itu atas nama anak Yatim - apakah tidak ada ayat dlm Al-Quran bahawa berdosa yang teramat hina apabila kita menyalah guna harta anak yatim. Ini kerana kita bercakap derma ini untuk anak-anak yatim.

Siap PAS sebenar, pejuang Islam tulin atau jenis Islam songsang yang melebihkan perjuangan pollltik dan menakut-nakut umat Islam lain agar menyokong perjuangan sia2-sia dan jahilayah mereka. Jahiliyah kerana menyalah guna ajaran islam untuk kepentingan dunia.

PAS sudah lama berkuasa di Kelantan, tetapi tidka nampak pun syiar Islam berkembag pesat dan tidak di ketahui sejauh mana bilangan masyarakat bukan Islam 'memeluk' Islam atas syiar dakwah PAS.

Hakikatnya, perjuangan menyebarkan syar Islam itu wajib dilakukan oleh mereka yang mengaku pejuang Islam. Di mana unit dakwah Pas untuk mengIslamkan bukan Islam. Yang ada cuma unit untuk membuat propaganda politik dan propaganda fitnah ke atas Islam lain. Inikah Islam yang di banggakan oleh PAS.

Hari ini, Allah s.w.t membuka mata kita semua untuk menilai dan membuat perbadingan antara du akerajaan yang ada. Ada dua kerajaan negeri yang di pimpin oleh Pas - Kedah dan Kelantan dan ada dua kerajaan negeri yang di pimpin oleh parti perzinahan - di Selangor dan Pulau Pinang.

Apa yang PAS sudah laksanakan di Pulau Pinang dan Selangor untuk mendaulahkan Islam. Yang jelas, suara PAS dalam kerajaan pakatan perzinahan di Selangor dan Pualau Pinang tidak laku.

Hasan Ali yang berdegar-degar bercakap soal Islam sebelum berkuasa di Selangor, sekarang ini menjadi kucing kurap yang di lempar tulang oleh DAP dan PKR. Jika buta mata dan minta untuk melihat semua ini.

PAS Kedah tidak ada niat langsung untuk melaksanakan hukum Hudud kerana dikatakan ia cuma perkara kecil dalam begitu banyak maslahat dalam perlaksanan hukum Islam. Jadi Nik Aziz sajakah dalma PAS yang dilihat terlebih Islam.

Soalnya, kenapa Pas Kelantan tidak melaksakan Hukum Hudud di Kelantan yang sudah diluluskan di Dewan Undangan Negeri termausk di sokong oleh Umno-BN dan sudah pun dipersetujui oleh Sultan. Kenapa PAS harus takut dengan kerajaan Pusat menghalang sedangkan dlam berjuang atas nama Islam, Allah s.w.t yang lebih ditakutkan, bukan manusia.

Iystiharkan undang-undang Islam di Kelantan yang draf Hududnya di buat oleh peguam dari Terengganu yang kerajaan negei terpaksa bayar lebih RM300,000. Jika kerajaan pusat halang, kita ajak umat Islam Kelantan bangkit berjihad. Biar menjadi perang saudara kerana ingin mengakkan hukum Allah s.w.t.

Jika perjuangan kita lebih ikhlas, mati syahid yang diredai Allah s.w.t akan menemui pejuang-pejuangnya berbanding mati katak macam Ibrahim Libya yang disebenarnya di tipu oleh pemimpin-pemimpin PAS kononnya itu perjuangan syahid.

Golongan yang celik dan memiliki akal yang waras, serta pengetahuan Islam yang mendalam, mereka tidak kan terpengaruh dengan budaya songsang PAS. Mereka ini akan mencemuh PAS selama-lamanya. Jadi jangan mimpin Negara Islam jika berjuang bersama PAS kerana sampai kiamat pun ia tidak akan berlaku, apa lagi sekarang ini yang bertuhankan DAP yang jelas menolak Islam.

Apakah, PAS akan sekali lagi akan ditipu oleh Nuar Ibrahim untuk memberi laluan kepada PAS bertanding di Merlimau. Nuar sudah tahu jika letak calon PKR, maruah PKR akan lebih tercalar ketika dia sendiri sudah terlaku dekat ke muka pintu penjara Sungai Buluh.

Apakah, PAS sedia menanggung malu sekali lagi untuk menerima kekalahan dengan mejoriti yang lebih besar. Hakikatnya, jika PAS kalah dengan mejoriti yanglebih besar itu, bermakna kononnya dakwan untuk mencari kemenangan akhirat tak kesampaian.

Zaman dulu, orng menolak Islam ada kalangan bukan Islam kononnya ia agama yang tidak betul berbanding dengan yang mereka sudah anuti. Tetapi, umat Islam hari ini tidak ada yang menolak Islam jika ajaran itu benar. Jadi siapa PAS sebenarnya - pejuang Islam atau sekadar sahabat Iblis untuk menyesatkan umat Islam agar terus berpecah belah kerana Iblis teramat suka apabila umat Islam berpecah belah dan bertelagah soal keiilmuan Islamnya. Renunglah bersama semuga kita tidak menjadi golongan yang disesatkan kerana politik,

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata