Tuesday, February 1, 2011

GOBAL OH GOBALA: AKHIRNYA LARI JUGA

Akhirnya, Gobalakrisnan lari juga meninggalkan perjuangan sesat Parti KeAKUan Rakyat (PKR). Alasan kuat yang diberikan kerana di hina dan dipermainkan oleh 'Kekasih dan Madu' Nuar Ibrahim, Azmin Ali yang kini sudah berada di singgahsana kedua PKR.

Kepada saya, tidak ada apa yang mengejutkan biarpuan Gobala yang dulu Setiausaha Pemuda MIC dan menjadi menusia kafir pertama yang diterima PAS kerana hebat membaca ayat Quran di petas cderamahnya, kini akhir meminta cerai talak tiga.

Gobala Ahli Perlimen Padang Serai yang dulu di kuasai oleh pemimpin Melayu dan begitu berani menampar pegawai polis India di PRK Permatang, Pulau Pinang kini menjadi ahli bebas.

Baru tahu bahawa Nuar yang memujuk Gobala atas alasan PKR akan membela nasib kaum India, tetapi nasib Gobala di hina dengan perkataan 'Paria' oleh manu Nuar sendiri apabila segala usul tidak diterima pakai.

Apakah, sekatu dalam MIC dulu ada pemimpin India di 'peria' oleh pemimpin-pemimpin Umno yang jauh berhemah dan begitu mengambiol berat soal kebajikan kaum India menerusi peruntukan yang di salur menerusi menteri MIC.

Sebenarnya, baru hari ini Gobala yang hebat dan sering berkobar-kobar baru mengakui kesilapan mereka bahawa PKR tidak ada niat langsung untuk membelas kaum India, malah terus di 'paria'kan. Hari ini, baru Gobala sedar bahawa BN sebenar yang lebih baik dari hidup dalam Pakatan puaka yang masih mengiktiraf pemimpin tidka bermoral sebagai ketua.

Kesemua Ahli Perlimen dan ADUN PKR yang lari meninggalkan parti Wan Azizah yang sebenarnya 'burung pungguk' atau si burung tiong rata-rata menyesal kerana silap menyokong Nuar yang sememangnya penipu, selain tidak bermoral dari keturunan kaum Lut.

Syugia diigatkan,saya sudah lama cakap bahawa setiap kata-kata Nuar Brahim ni hanya 15 peratus saja yang benar, selebihnya adalah 'auta keling' macam Gobala juga. Hari ini baru sedar bahawa Nuar penipu.

Ke mana haluan poltik Gobala selpas ini. Adakah akan kembali bertaut ke pangkuan MIC yang ditinggalkan kerana tidak suka cara Sami Vellu dulu atau kekal bebas untuk menerima kekalahan dalam piliharaya umum ke-13 nanti.

Gobala bukan sekadar kenal Nuar, tetapi kini begitu mengenali Azmi yang di tuduh 'bacul' oleh sahabat Gobala - Dato' Nallakurapan. Sebenarnya penyertaan Bala juga hasil pujukan Nalla yang ketika antara peyokong kuat Nuar. Hari ini, musuh nombor wahid kepada Nuar.

Nallah sewaktu ketika rapat dengan Nuar dulu, bukan sekadar pembekal wang untuk Nuar mengajar ahli Umno rasuah politik yang tercipta di zmannya ketika mahu menjatuhkan Tun Ghafar Baba, tetapi juga pembekal perempuan yang sentiasa diminta-minta oleh Nuar Brahim.

Nalla begitu kenal rapat dengan bini Madu Nuar, si Azmin yang ketika menjadi Setiausaha Nuar begitu sombong dan ego sekali. Azmin ini yang memikul duit untuk di agih-agih ke setiap negeri bagi menghidupkan gerakan menjatuhkan Tun Ghafar.

Dari bilik Nuar juga berlaku perancangan dan penggunaan sistem mafia untuk menjatuhkan Rahim Tamby Chik dengan isu budak sekolah yang kesemuanya di bayar oleh kempulan Nuar Brahim. Ini kerana Rahim yang ketika itu Ketua Pemuda Umno Malaysia kerana tidak mahu sekompluk dengan Nuar untuk tugasan kedua menjatuhkan Tun Mahathir.

Justeru itu, politik cantas Nuar dilakukan kepada Rahim dan Annuar Musa agar tidak berkeupayaan menjawat jawatan Ketua Pemuda Umno Malaysia. Justeru itu, Nuar mengatur kemenangan Zahid Hamidi dengan satu komplok penipuan bilangan undi yang membolehkan Zahid menang.

Itulah cara Nuar untuk memuncak mencari kuasa dalam politik Malaysia. Malah, ketika begitu berkuasa sebagai Menteri Kewangan, Nuar mencipta ramai juatan di kalangan sahabat handai dan kroni. Beberapa jutawan di lahir dari bukan kalangan penyokong Umno di tipa negeri agar mereka ini akan menyuntik sumber kewangan untuk menjatuhkan Tun Mahathir dengan menidakkan undi Mahathir di setiap bahagian.

Apa sebenarnya yang di rancang oleh Nuar Brahim dengan balaci madu dan kekasihnya begitu tersusun mahu menjatuh Mahathir secara luar baisa. Tetapi Allah s.w.t lebih sayangkan Malaysia. Allah s.w.t lebih syangkan Tun Mahathir yang sebegitu ikhlas membina maju negara ini untuk tempoh hampir 23 tahun.

Hingga kini Mahathir kekal sihat tanpa wajah menusia menyesal membuang Nuar Brahim dari kepimpinan negara kerana hakiatnya itulah takdir dari Allah s.w.t untuk kenal siapa sebenarnya musang berbulu ayam.

Nuar Brahim, tidak ubah macam PAS yang begitu hebat berrcakap hal2 Islam, TETAPI sebenarnya dajal yang bertopengkan Islam. sebab itu, Nuar yang begitu menjadi musuh Islam, kini menjadi sahabt rapat kepada PAS untuk saling sanjung dan menjanjungi. Kerana itu Allah s.w.t mengingatkan - AKU tahu seseorang pemimpin itu sesuai dengankaum itu. JADI fikirlah selayaknya siapa Nuar..jgan biar Gobala saja yang berfikri tentang Nuar.

Selepas ini, tidak hanya terhenti dengan Gabalakrisnan yang akan menceraikan PKR, tetapi akan ada dua tiga lagi yang akan menyusul dan terus memberi kenyataan yang sama bahawa Nuar sebenarnya penipu besar, selain tidak bermoral.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata