Wednesday, September 9, 2009

PAS angkuh: UMNO tidak perlu beri muka

Biarpun umum mengetahui niat Presiden Umno, Dato' seri Najib Tun Razak begitu ikhlas untuk menghulur ruang perundingan dengan PAS, terutama dari bisikan nurani dalam keindahan ibadat puasa pada bulan Ramadan, ia di sambut oleh Menteri Besr Kelantan, Dato' Nik Aziz Nik Mat, dengan begitu angkuh.

Jika dilihat pada mata kasar, Nik Aziz tokoh agama Islam, tetapi jika direnung dalam tabir `mata hati' ia tidak ada apa-apa dalam mendaulahkan Islamiah. `mata hati' sekadar berkata, ia cuma sekoyang tok guru syariah yang angguh dan `ujubbiyah' yang jauh untuk sampai ke zuhud qalbu. Kesombongannya jadi main nafsu amarah yang masih segar menyesatkan aqali. Qalbunya masih berlumut. Dunia hidup dan politiknya dikuasai oleh nafsu amarah yang penuh dengan sifat ego, sombong dan bangga diri kerana tidak siapa yang boelh menjatuhkan kekuasaannya lebih 20 tahun di Kelantan.

Nik Aziz terlupa bahawa Allah s.w.t memberi ruang kepadanya untuk dibuktikan janji dan sumpah kepada Allah s.w.t dan rakayt untuk menjadikan Kelantan negeri yang berpaksikanundang-undang al-quran dan Hadis. Akhirnya, semua itu tinggal anggan-anggan sampai menanti hari kematiannya tidak akan kesampaian. Yang ada cuma slongan untuk `menghibur' hati awak-awak yang begitu taksub menanti hukum hudud dan kerajaan Islam.

Jika orang kelantan befikiran bersih, cuma renung apa perbezaannya kerajaan Kelantan di bawah Pas dengan kerajaan negeri-negeri lain. Sebut apa perbezaannya. Sejak memerintah Kelantan, berapa buah masjid yang sudah didirikan untuk mempertingkatkan syiar Islam. Berapa buah sekolah pondok yang wujud hasil usaha kerajaan Pas Kelantan. Berapa pula sekolah agama yang dibina untuk dijadikan paksi `pengajian jiwa' anak-anak muda remaja. Apakah di bumi Kelantan sudah bersih 1lumba haram', judi, meminum arak secara terbuka, berlepas hingga larut malam dengan bercampur gaul lelaki dan perempuan.

Islam gaya mana yang cuba ditonjolkan oleh Nik Aziz. Islam yang gah pada gaya sebutan yang pernuh dengan retorik atau Islam sejati yang diajar oleh Islam itu sendiri. Soalnya, layakkah Nik Aziz yang penuh ego dan emosi politik bergelar `tok guru'. Nik Aziz tidak ubah seperti Mua'miyyah yang membunuh musuh-musuh politik kerana tidak sebulu dengan resa politiknya. Mungkin, jika Nik Aziz hidup di zaman itu, cara sama akan digunakannya.

Nik Aziz mengamailkan politik total mciavelli. Ingat, Nabi Muhamad s.a.w tidak menjual politik ugut untuk mengajat kaum jahiliyah memeluk Islam dan menjanjikan syuarga. Tapi Nik Aziz kerana ingin `kuasa' menggunakan politik ugut menggunakan nama `syurga' dengan menyokong dan mengundi Pas. Jika Nik Aziz rasa dia salah seorang penghuni syurga yang boleh memberi syufaat kepada pengikut-pengikutnya masuk syurga - ini jelas dia jauh lebih sombong kerana mendahului `penghakiman masyhar'. kalau inilah kesombongan Nik Aziz, ia tidak ubah sama dengan guru-guru ajaran sesat lain termasuk yang pernah disebutnya sendiri - Ayah Pin.

Atas sifat kesombongan ini, Nik Aziz tidak layak untuk diajak ke meja perundingan. Lantaran itu, sudah cukup kepada UMNO membuka ruang kepada PAS untuk berunding. Berunding untuk apa. Apakah hari ini umat Islam sudah jauh sesat daripada ajaran Islam yang di ajar oleh Muhamad Rasulullah. Kalau ada yang sesat kerana terlalu terpegaruh dengan ajaran Islam berdominan politik Pas.

Umat Islam hidup aman damai dan mampu mengerja ibadah syariat dari fardu ain' dan fardu kifayah di bumi Malaysia ini sejak 52 tahun Merdeka berkat kurniaan Allah s.w.t kerana menganugerahkan pemimpin yang lebih memikirkan soal kebajikan dan keselamatan rakyatnya. Umno yang dianugerah pemimpin yang begitu cakna untuk memperkasa umat Islam menerusi dasar pendidikan bersifat keilmuan, jati diri dan islamisasi. Pembangunan untuk rakyat diperkaya agar menjadikan negeri ini maju dan setanding dengan negara lain, agar dunia luar turut memperakui bahawa dunia Islam memiliki satu tamadun yang begitu hebat dengan rakaytnya cukup makmur dan hidup dengan aman damai biarpun dalam rumpuan agama dan bangsa yang berbeza.

Umno masih memiliki kekuatan di mana-mana. kemelut pilihanraya ke-12 cuma satu fenomena biasa kerana rakyat terkeliru ada `musang berbulu ayam' yang mahu menghancurkan kehormonian bangsa yang sudah begitu lama hidup damai. Anwar Ibrahim adalah manusia `musang berbulu ayam' yang menjadi pengkhianat dan penghasut kerana inin melihat rakyat negara menjadi huru hara.

Anwar 'merasakan dirinya `maksum' dan sebersih manusia yang tidak ada dosa di negara ini. Yang jahat semua orang lain. Yang terbaik adalah cuma Anwar. Syaitan berwajah manusia ini bakal menjadi `dajal' besar jika negara yang terbina dengan aman makmur ini menjadi huru hara kerana untuk mereda sebuah dendam kesumat selepas langkah terakhir untuk menjadi kepala negara kecundang. Percayalah kepda takdir Allah s.w.t kenapa `kegagalannya' menjadi Perdana Menteri. Allah s.w.t lebih tahu siapa dan apa keinginan Anwar. Bumi Jawi ini tidak akan mungkin akan di kepalai oleh manusia `bertalang dua muka'.

Umno perlu memperkasa diri untuk menghadapi pilihanraya ke-13 kerana angka tunggal akan lebih memberi kemenangan besar kembali kebapda Umno. Rakyat terus memperhati gelagat pemimpin pembangkang terutama dari kalangan yang membawa Islam palsu ini.

Hari ini, Umno terlalu berlembut dan terlalu bertolak ansur dalam segala hal. Umno cuma berusaha mengkis segala serangan kerana memikirkan saudara seagama, seIslam. Tetapi, Islam menuntut untuk menyerang balas untuk menghampus kumpulan `munafik' yang boleh merosakkan perpaduan, keamanan sejagat, kedamaian dan kehormonian.

PAS dan Anwar Ibrahim bukan hebat. Umno perlu bangkit menyerang balas dengan menggguna pelbagai cara. Selama ini, martabat Islam yang hebat di bumi Malaysia dipertahankan oleh Umno parti Melayu Islam terbesar di negara ini, bukan Pas atau Anwar. Kesombongan mereka akan hancur jika Umno menyerang balas.

No comments:

Post a Comment

Jangan Pandang Sebelah Mata